שלט חוצות מוכתם בדם, המאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו במצב, מסעיר את העיר. השלט נתלה על גשר ראשון לציון ואיש לא יכול לפספס אותו. יו"ר ועדת הביקורת של העירייה דורון אוזן, קורא להסירו בטענה כי מדובר בהסתה: "על הרוב הדומם והשפוי להרים את הראש ולומר לא להסתה ולא לאלימות".
3 צפייה בגלריה
השלט שנתלה בגשר ראשון
השלט שנתלה בגשר ראשון
השלט שנתלה בגשר ראשון
(צילום: פרטי)

ימים סוערים עוברים על מדינת ישראל. לצד המלחמה בדרום, משבר החטופים והחשש מהסלמה בצפון, מאבקים פוליטיים גוררים פעם אחר פעם את הציבור לוויכוחים פנימיים.

קראו גם:

אוזן, חבר מועצת העיר ויו"ר ועדת ביקורת, פנה לעירייה וביקש להסיר את הפרסום לאלתר. "חייבים להרגיע את הרוחות לפני שיהיה מאוחר מדי", טוען אוזן ורומז כי השלט עלול לגרור לפגיעה בראש הממשלה, "מאות אלפי חיילי מילואים נושאים אלינו את עיניהם ומבקשים שנישאר מאוחדים בזמן שהם מחרפים את נפשם כדי שנוכל להמשיך ולחיות כאן. על כולנו מוטלת החובה לא לקחת חלק במסעות הסתה ושיסוי. כמעט 29 שנים עברו מאז שנרצח פה ראש ממשלה. הזמן חלף ונראה שהלקח לא נלמד. ההסתה מרימה את ראשה ולנו אסור לשתוק".

3 צפייה בגלריה
דורון אוזן
דורון אוזן
"להרגיע את הרוחות". דורון אוזן
(צילום: ראובן קפוצינסקי)

לטענת אוזן, השלט עלול להוות רמז לפגיעה באישי ציבור. "האחריות היא לא רק על הגופים האחראיים על אכיפת החוק. עלינו להרגיע את הרוחות, לשפר את תרבות השיח. על הרוב הדומם והשפוי להרים את הראש ולומר לא להסתה ולא לאלימות".
אוזן דורש מהעירייה לפעול להסרת הפרסום ואף מתכנן לפעול במסגרת תפקידו. "אדאג שבמסגרת ועדת שילוט יתקבלו החלטות ברורות שאין מקום לפרסום מעין זה במקומות שהעירייה מתירה להצבת שילוט למפרסמים".

3 צפייה בגלריה
מפחד ליזום חשש לשינוי. נתניהו
מפחד ליזום חשש לשינוי. נתניהו
נתניהו. השלטים הכעיסו גם אותו
(צילום: דנה קופל)

בימים האחרונים אף התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עצמו לשלטי הענק הללו שנתלו במקומות מרכזיים שונים בארץ, ואמר: "יש מודעות ענק באיילון וברחבי הארץ ואני רואה פרסומים בכל הכלים בשווי של עשרות מיליוני דולרים. ואני רוצה לשאול – לא חשבתם לחקור את זה? לא חשבתם לבדוק מי עושה את זה? מאין זה בא? מה מקורות המימון? מי עומד מאחורי הכסף העצום הזה שכולו הסתה, ניגוח ופילוג".
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "מדובר בפרסום מסחרי, שנתלה בכל הארץ ושאינו קשור לעירייה בשום אופן. לעירייה אין סמכות להוריד או לקבוע איזה שילוט ייתלה במיקומים מסחריים, כל עוד אין בו תכנים אלימים או מיניים פוגעניים. חבר המועצה אוזן גם יודע זאת והוא מוזמן לפנות לחברת השילוט או למפרסמים עצמם".