סערה גדולה הבוקר (חמישי) בקרב הורי הילדים שנמצאים במסגרות הצהרונים של עיריית ראשון לציון. לטענת ההורים, לאחר פרסום לוח החופשות שבו נכתב כי הצהרונים יפעלו גם בל"ג בעומר, חזרה בה העירייה והודיעה כי מדובר בטעות. כעת שוקלים ההורים את צעדיהם, כולל אפשרות של הגשת תביעה.
1 צפייה בגלריה
אל תבעירו מדורה תחת קווי חשמל וטלפון, בקרבת עצים ושיחים או מתקני דלק
אל תבעירו מדורה תחת קווי חשמל וטלפון, בקרבת עצים ושיחים או מתקני דלק
הפעילות בצהון תתקיים בל"ג בעומר?
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
במכתב ששלחו ההורים לעירייה נכתב: "למרבה ההפתעה, באופן מקומם ובלתי סביר, החל משעות הבוקר נודע לנו באופן לא רשמי כי בכוונת העירייה והחברה העירונית לבטל את המסגרות ביום זה, זאת לאור "טעות" שנפלה בלוח החופשות. בהקשר זה נבקש להבהיר כי החלטה לבטל את מסגרות החינוך כשבוע בלבד לפני המועד, באופן שמנוגד לפרסומים קודמים שלכם, באופן חד צדדי ומבלי כל הודעה רשמית על כך – לא תתקבל. לא ניתן לפגוע בעשרות אלפי הורים לילדי הגנים בעיר אשר הסתמכו על פרסומכם הרשמי וכעת עומדים בפני שוקת שבורה, מבולבלים ומתוסכלים לאור "הנחתת" הודעות שכאלה".
עוד מציינים ההורים בפנייה כי "לא אחת נשאלה שאלה במסגרת קבוצות החינוך בעיר, שם נמצאים נציגי עירייה ודובריה, מדוע בחג הסוכות, בניגוד לשנים קודמות ניתנו שני חצאי ימים והוסבר על ידי נציגי העירייה כי הנ"ל נועד כדי לאפשר קיום מסגרת בל"ג בעומר.
קראו גם:
לאור האמור, נודה להבהרה כיצד קרה הדבר שרק כעת התחוור לעירייה ולחברה העירונית כי נפלה טעות? האם עשרות אלפי בתי אב צריכים לשאת בנטל עקב מחדלכם? האם סביר הדבר כי בהינף יד תבוטל מסגרת מבלי שלהורים נמצא פתרון כלשהו? ניכר כי העירייה והחברה העירונית ומי שעומד בראשם, לא טרחו ואף לו לרגע להבין מהן ההשלכות של ביטול יום הלימודים בל"ג בעומר עלינו – ההורים העובדים, אשר משלמים עבור קבלת שירות. לסיכום, הנכם מתבקשים לפעול לאלתר להבהיר כי בל"ג בעומר תתקיימנה מסגרות בהתאם להתחייבותכם. ככל שלא תפעלו כן, אנו נפעל בכל אמצעי העומד לרשותנו".
רוני עקירב, יור הנהגת ההורים: "אני בהחלט מאמין לטענת העירייה שנפלה טעות בפירסום. יחד עם זאת, על טעות צריך לשלם, בייחוד כשמדובר על אלפי הורים לילדים קטנים שהסתמכו על כך ועכשיו יצטרכו לקחת יום חופש מהעבודה בהתראה כה קצרה. על כן, אני קורא לעירייה לעשות כל מאמץ ולהפעיל את הצהרונים ביום הזה.
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "כבכל שנה הצהרונים העירוניים פועלים ב-13 ימי חופשה ארוכים. גם השנה, בפרסומים הרשמיים של לוח החופשות נכתב כי ל"ג בעומר הינו יום חופשה וזאת לאחר פגישה ובתיאום מלא מול הנהגת ההורים.
לצערנו, עקב טעות אנוש שנעשתה בגרפיקה במגנט שחולק בתחילת שנה - השתרבב ל״ג בעומר כיום עבודה רגיל. בימים האחרונים הבנו שנפלה טעות, ומיד הסבנו את תשומת לב ההורים והודענו על כך.
יחד עם זאת, אנו מבינים בהחלט את המצוקה של הורים ועל כן חיפשנו פתרון מתאים וזאת על אף היעדר עובדות שיוכלו לעבוד זה. על כן, תפעיל החברה העירונית את הצהרונים ביום חמישי הקרוב ה-19.5.22 עד השעה 13.00, כולל ארוחת בוקר בכדי לתת להורים מענה גם ביום זה".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון