האם ישנה בעיה של קרינה חורגת בשכונת פרס נובל כתוצאה מהצבת אנטנות סלולריות? לטענת המשנה לראש העירייה אפי משה, לאחרונה פנו אליו תושבים והתלוננו על בעיות בריאותיות שונות, אותן הם מייחסים לקרינה. לדבריו, מדידות שביצעו תושבים הגיעו לידיו ולפיהן אכן יש קרינה חורגת. "בעקבות התוצאות נערכו השבוע בדיקות רשמיות של העירייה ונמתין לתוצאות", אומר משה.
1 צפייה בגלריה
שכונת פרס נובל. ממתינים לתוצאות העירייה
שכונת פרס נובל. ממתינים לתוצאות העירייה
שכונת פרס נובל. ממתינים לתוצאות העירייה
(צילום פרטי)
קראו גם:
"תלונות התושבים העלו כי הם חשים בכאבי ראש, סחרחורות וירידה בהתנהגותם הקוגניטיבית. יחד עם תושבים נוספים הם החליטו על בדיקת קרינה סלולרית הנובעת מהאנטנות שעל גג בית החייל המשוחרר. הם רכשו מכשיר בדיקה מתקדם והחליטו לבדוק את רמת הקרינה מתוך ביתם, בסביבת בית מגוריהם וכן בבית ספר פרס נובל ובמתנ"ס הסמוכים. התוצאות הצביעו על סיבה ממשית לדאגה.
בבית אחד התושבים נמדדה קרינה של כ־40 מיקרו־וואט לס"מ, פי ארבעה יותר מהרמה שנקבעה על ידי המשרד להגנת הסביבה. קרינה גבוהה אף יותר נמדדה בשטח שבתחתית הבניין בו הם גרים. הקרינה החמורה ביותר נמדדה דווקא בחצר בית ספר פרס נובל - יותר מפי 12 יותר מהמותר. לטענתו, ברגע שקיבל את תוצאות המדידות, פנה באופן מיידי לראש מינהל איכות הסביבה בעירייה, אילן רפאלי. "לא אשקוט עד שאדע בוודאות כי סכנת הקרינה הסלולרית בכל העיר תוסר מעל ראשם של התושבים".
מהעירייה נמסר: "העירייה שלחה בודק מוסמך למקום וממצאי הבדיקה מוכיחים באופן ברור וחד משמעי, כי אין כמות קרינה החורגת מהמותר ואין כל סיכון לבריאות הציבור. צר לנו שיש מי שבחר לצאת לתקשורת עם עובדות לא מדויקות במקום לחכות לבדיקה הרשמית וזאת על חשבון הפחדת הציבור לשווא".
תגובת העירייה לא הרגיעה את התושבים ואלה מבקשים לערוך בדיקות מקיפות יותר.