סטודנטים במכללה למינהל דורשים הפחתה בשכר הלימוד: "אנחנו משלמים סכומים אסטרונומיים בזמן שהם שולחים אותנו לזום וחוסכים על גבנו".
2 צפייה בגלריה
המכללה למנהל. הסטודנטים דורשים הקלות
המכללה למנהל. הסטודנטים דורשים הקלות
המכללה למנהל. הסטודנטים דורשים הקלות
( צילום: אבי מועלם)
בסוף החודש צפויה להיפתח שנת הלימודים האקדמית, באיחור משמעותי בעקבות מלחמת חרבות ברזל, אך בימים אלו סטודנטים שכבר החלו את התואר בשנה שעברה עברו ללמוד בזום, בין היתר על מנת לא להתאסף וגם כדי לאפשר שמירה של שיעורים עבור סטודנטים שעדיין מגויסים בצו 8.
בעקבות המצב החדש, סטודנטים מהמכללה למנהל בראשון לציון שעברו ללמידה בזום דורשים מהמכללה הנחה בטענה כי עם המעבר ללמידה בזום המכללה חוסכת כסף רב על תחזוקה, ניקיון, אבטחה, חשמל וכדומה וכי עליה לגלגל את החיסכון לסטודנטים. בין היתר מסבירים הסטודנטים שרבים מהם נותרו ללא הכנסה, חלקם בגלל קיצוצים במקומות העבודה וחלקם הוצאו לחל"ת. גם הסטודנטים שבמילואים עלולים להיכנס ללחץ כלכלי כשהם אינם יכולים לעבוד שעות נוספות או להפעיל עסקים פרטיים ועל כן הם קוראים למכללה להתחשב בהם.

קראו גם:

"מישהו חייב לעשות משהו למען כל הסטודנטים", טוענת סטודנטית מבית הספר למנהל עסקים במכללה, "לא ייתכן שנשלם 45 אלף שקל לשנת לימודים, בזמן שכל המדינה במלחמה וכשממילא אנחנו לומדים בזום. דווקא בימים כאלו אנחנו מצפים שהמכללה תנסה להקל עלינו".
ידעתם שזה שכר הלימוד כשנרשמתם.
"נכון אבל גם ידעתי שאקבל תמורה ראויה. אי אפשר להשוות לימוד בזום ללמידה פרונטאלית. באותה מידה הם יכלו לשלוח לנו קורסים דיגיטליים ולסגור את הסיפור. דווקא היום הם חייבים להתחשב בנו ואם הטענה היא שצריך לצלם עבור סטודנטים במילואים אז או שיחכו להם שיצטרפו אחרי המלחמה או שיצלמו להם את השיעור במכללה".

2 צפייה בגלריה
דורון אוזן
דורון אוזן
דורון אוזן. דורש מהמכללה לחשב מסלול מחדש
(צילום: ראובן קפוצינסקי)

חבר מועצת העיר, דורון אוזן, שהחזיק בעבר את תיק הצעירים ומלווה סטודנטים במכללה, קורא למוסד האקדמי לחשב מסלול מחדש. "בקצב הזה הפערים יגדלו כי ההשכלה לא תהיה נגישה לכולם. לא מקובל שהמכללה חוסכת כסף, אבל לא עוזרת לסטודנטים. ראשי המכללה לוקים בחוסר הבנה בסיסי, אחוז מאוד גבוה של סטודנטים עובד בשכר נמוך ומתקשה להתקיים בחיי היומיום. חשוב להבין שגם הסטודנטים מתמודדים עם יוקר המחיה. יש בזה התעלמות בוטה ממה זה להיות סטודנט בחברה בישראל".
מהמכללה למנהל נמסר בתגובה: "לא רק שהעלויות השוטפות של המכללה בכל אחד מהתחומים שצוינו לא פחתו, אלא שהן הוכפלו לאור מתווה הלימודים החדשני שיצרנו עבור שנת הלימודים הקרובה מתוך הוקרה עמוקה למשרתי המילואים ואנשי הקבע. למעשה, המכללה היא המוסד היחיד בישראל שהציע מתווה גמיש לשנת הלימודים הנוכחית, במסגרתו הוספנו סמסטר קיץ ואפשרנו לסטודנטים לבחור בעצמם מתי להתחיל את שנת הלימודים. זאת, על אף המורכבות הלוגיסטית והעלויות הגבוהות הכרוכות בלימוד כפול של מרבית הקורסים".