אפרים עוז נגיד מראשון לציון מוכר לרבים מתושבי האזור כבעלים של גן הילדים "בת הים הקטנה" בחולון, אך לא רבים יודעים שאת דרכו הוא בכלל התחיל בעולם האופנה. למד בשנקר, עיצב חלונות ראווה והשקיע שנים רבות בתחום שהיה אהוב עליו במיוחד. הוא התחתן, הביא לעולם שני ילדים, ולכאורה חי חיים בנאליים. עד שאלה התהפכו ברגע.
3 צפייה בגלריה
אפרים עוז נגיד
אפרים עוז נגיד
אפרים עוז נגיד. הפתיע
(צילום: קובי קואנקס)
חיי הנישואין עלו על שרטון, הוא התגרש מאהבת חייו, יצא מהארון והחל לפתח קריירה נוספת כשחקן על במה. למרות הכול - היום הוא יפתח את הגן לצדה של גרושתו ויחד איתה יקבל את פני הילדים וההורים הנרגשים. בראיון מיוחד הוא מספר איך מגשרים על כל תהפוכות החיים, איך הגיבו ההורים בגן לכך שהפך מסטרייט להומו, איך הוא מתמודד עם גל האלימות בגנים ששוטף את המדינה והמסר החינוכי שהוא מנסה להעביר מדי יום בגן ועל הבמה.

סלון כלות או גן ילדים?


מאז גיל 21, מיד אחרי הצבא עוז נגיד הסתער על עולם האופנה שכה אהב. במשך שנים עסק במיצוב מסחרי של קולקציות, ניהול חנויות, סידור חלונות ראווה וניהול צוותי מכירות. "עבדתי עם כל החברות הגדולות בימים שהקניונים רק קמו, אופנת קפה, טג וומן, יופ, דפנה לוינסון ועוד", מספר עוז נגיד (47) ואב לשתי בנות. "במשך תקופה גם עבדתי בארה"ב וכשאחי התחתן ביקרתי בישראל והלכתי למסיבה עם חברים, שם הכרתי את מי שתהיה אשתי לעתיד.
"תוך שלושה חודשים גרנו יחד ואחרי חודש נוסף כבר קבענו תאריך לחתונה. היא הגיעה מתחום החינוך ואני מתחום האופנה, ואחרי כמה שנים החלטנו לצאת לדרך עצמאית. למדתי בשנקר תפירה ועיצוב וגם הוצאתי תעודת לימודי משחק. היינו צריכים לבחור אם לפתוח סלון כלות או גן ילדים ובחרנו בגן ילדים".

קראו גם:

מה הקשר בין שחקן ואיש אופנה לגן ילדים?
"תמיד אהבתי ילדים ותמיד היה לי חיבור גדול לתחום, זאת פשוט החלטה שלקחתי ומאותו רגע נכנסתי לזה עם כל הלב. בגן אני עוסק בניהול כח אדם, חזות וגם השיח מול ההורים. עד אז כבר נולדו לנו הבנות, כשפתחנו את הגן הגדולה שלנו היתה בת שלוש והקטנה בת שבועיים בלבד, היא מיד נכנסה לתינוקייה. צמחנו מהר אבל גם עם המון מחשבה, הכל עבר מפה לאוזן, לבת זוגי היה מוניטין מאוד טוב וזה זרם".

החיים מתהפכים


במקביל עוז נגיד לא זונח את חלום המשחק, הוא משתתף בפרויקטים עם ענת ברזילי ותאטרון הספסל בראש העין עד שלגן מגיעה עובדת חדשה. "את גלית גנון הכרתי כשראיינתי אותה לתפקיד גננת אצלנו בגן. תוך כדי עבודה התחברנו, היא סיפרה לי שהחלום שלה הוא להיות אמנית ילדים וגיליתי שהיא מאוד מוכשרת בכתיבה, וכך בשנת 2010 נולד לנו בתוך הגן המותג 'גלית ואפרים', כדי למנף אותו עשינו ימי הולדת, מופעי קניון, והמון אירועים. חלמתי שיחד נגיע לדברים גדולים".
במקביל למהפך המקצועי עוז נגיד מתמודד גם עם מהפך אישי, מורכב ורגיש. הוא ובת זוגו מתגרשים ולאחר זמן מה הוא מחליט לצאת מהארון.
איפה זה היה כל השנים?
"זה כנראה תמיד היה שם. בניגוד לכל מיני אנשים שאומרים 'פתאום גיליתי שאני נמשך לגברים' אני לא מאמין שזה משהו שמגלים, אני חושב שזה תמיד נמצא שם והשאלה היא מה אתה עושה עם זה ואיך אתה בוחר לחיות. במשך שנים לא עשיתי עם זה שום דבר. באתי מאג'נדה שלא יכולתי לראות את עצמי מנהל מערכת יחסים עם גבר, זה נראה לי לא הגיוני ולא נכון עבורי.
"כל חיי הייתי מאוד מחוזר על ידי נשים, מהתיכון הייתי במערכות יחסים עם נשים, זה תמיד בא לי בקלות והיה מאוד נוח עבורי. גם החיבור עם גרושתי היה כל כך תמים, נאור וטוב, הייתה לנו אהבה גדולה. לאורך הנישואים לא חשבתי לרגע על מישהו אחר, אבל זה לא נעלם, אם ראיתי גבר שנראה טוב זה עשה בי משהו, משיכה היתה קיימת, אבל הערך המשפחתי והאהבה הגדולה שלי אליה היו הרבה יותר עוצמתיים וחזקים מכל מגע או חוויה שיכולתי לחוות עם גבר. להגיד שלא היתה לי במחשבה משיכה למין השני זה שקר, אבל לא ידעתי איפה זה נמצא עבורי על המגרש. לא התנסתי עם גברים ולא הבנתי לאן אני באמת שייך ולכן גם לא דיברתי על זה עם אף אחד".

3 צפייה בגלריה
אפרים עוז נגיד
אפרים עוז נגיד
"אני הרבה מעבר לבחירות שלי, אני יותר עמוק מההגדרות האלו".
(קובי קואנקס)

אז מה גרם להחלטה לצאת מהארון?
"הייתי בשל וברגע שהתגרשתי ידעתי שאני שובר את הכלים ומנסה הכל. לא חששתי, אני חושב שמשהו קרה לנו כחברה ב-20 השנים האחרונות ושבשנת 2023 כל ההגדרות של גיי, הומו או טראנס מיועדות לאנשים אפורים וחשוכים שמסתכלים על אחרים בעין מעוותת".
כיצד הגיבה הסביבה, ובמיוחד ההורים בגן, לאורח החיים החדש שלך?
"זה לא גרם לשום זעזוע בגן, אף הורה לא אמר שום דבר, אני באמת מאמין שאם אתה הולך עם האמת שלך ושלם עם מה שאתה עושה אז אנשים מקבלים את זה. הרי אני הרבה מעבר לבחירות שלי, אני יותר עמוק מההגדרות האלו. אני גם לא מסתובב עם דגלים ולא משתתף במצעדי גאווה עם חוטיני על משאית, אני לא עושה דברים בצורה מצועצעת ופרובוקטיבית. אני חיי חיים רגילים".
ובבית? איך התמודדו?
"את הבנות לא חשפתי לעניין עד שלא הייתה לי זוגיות רצינית. גרושתי כבר היתה בשלב שזה לא העסיק אותה, יש בינינו תקשורת מדהימה ובזכות זה אנחנו יכולים להמשיך לעבוד כשותפים עד היום. אמא שלי מיד אמרה לי שהיא מקבלת אותי בכל מצב והעיקר שאהיה בריא ומאושר, לאבא זה היה יותר זר ואחר, עד היום אנחנו לא מדברים על זה ואני מקבל את זה. בכלל כל המשפחה היתה בהלם מהגירושים, כי היינו זוג משמיים. אבל ברגע שהייתי שלם עם ההחלטה, אז כל השאר קיבלו אותה".

"אין סיבה לחשש בקהילה"


למרות התקופה הרגישה עבור חברים בקהילה הגאה בארץ, עוז נגיד מתעקש שמבחינתו החיים ממשיכים כרגיל. "אני לא חושב שזה נכון שהזכויות של הקהילה הלהט"בית בסיכון היום, אי אפשר כבר לשנות את ההתקדמות בעולם ואת החברה שנפתחה. אין לי הרבה חברים מהקהילה ואלו שכן מרביתם אנשי משפחה כמוני. היום אני רווק אבל אני רואה את עצמי בעתיד נכנס למערכת יחסים עם גבר, משפחה כבר יש לי, קטנה ואיכותית והיא מספקת אותי, אבל אם אכיר בחור שאני ממש אוהב והוא ירצה להביא ילד אז אני אהיה שם עבורו".
במקביל עוז נגיד המשיך להתפתח בתחום משחק הילדים. בימים אלו הוא מעלה מופע מקורי במסגרת הצמד 'גלית ואפרים' ובשיתוף כוכבת הילדים "הילה הכל יכולה" איתה גונן עובדת כבר מספר שנים. המופע "בלגן בבניין" עוסק בקבלת האחר.
כמה מההצגה מגיע מהאג'נדה החינוכית שלך?
"הכל. למעשה ככה נולדה ההצגה. קבלת השונה זה דבר מאוד בולט אצל ילדים, שלא כמו מבוגרים שיודעים להיות קצת צבועים, ילד אומר מה שהוא מרגיש, חושב ורואה. רצינו לדבר על איך מקבלים את האחר וגם מכבדים אותו. מה אומרים ומה לא".

"מצלמות מהיום הראשון"


בשנים האחרונות הגנים הפרטיים נמצאים על המוקד בעקבות מספר רב של מקרי התעללות שנחשפו וממשיכים להיחשף.
כמה זה מאתגר לנהל גן בתקופה כזאת?
"אני מחבק את ההורים, יכול להבין את החששות והפחדים מהמציאות העגומה שהם נחשפים אליה. אני לא חושב שאלו דברים שלא היו בעבר, אבל היום יש יותר מודעות ונוצרה סיטואציה של חוסר אמון ובצדק. אני מאוד בעד פיקוח של משרד החינוך בגנים הפרטיים כי דמות מקצועית שמכוונת עושה את הצוות יותר טוב. יש לי מצלמות מהיום שפתחתי את הגן. זה כלי נהדר גם עבורי וגם עבור הורים חרדים שרוצים להיות מעורבים.

3 צפייה בגלריה
כרזת ההצגה
כרזת ההצגה
כרזת ההצגה
(יח"צ)

"כשאמא היתה דואגת שהילד לא ישן טוב, או לא אוכל מספיק מיד הייתי מכניס למשרד ופותח חופשי את כל המצלמות, זה היה עוזר לי להרגיע את ההורים ויחד למצוא פתרון לכל דבר. לצערי נכנס החוק החדש שאוסר עלינו לפתוח להורים מצלמות. אני לא מבין למה. כך או כך, כאיש חינוך התפקיד שלי הוא לחבק גם את הילד וגם את ההורה, כי גם הוא זקוק לזה".

ההצגה החדשה


אחרי שהחיבור המשולש נולד, שלושת השחקנים, אפרים עוז, גלית גנון והילה קונטנטה החליטו לשלב כוחות ולהפיק אמנותית הצגת ילדים "בלאגן בבניין" בשיווק המשרד 'מסטיק שיווק והפקות'. ההצגה מספרת על 'גלית ואפרים' צמד ילדים שכנים וגם החברים הכי טובים, שסוחפים ומשגעים את השכונה, עד שבוקר אחד מגיעה לגור בבניין ילדה חדשה 'הילה הכל יכולה'. ההצגה סוחפת, מצחיקה, מעודדת ערכי חברות, סובלנות ונתינה מעצמנו למען הכלל.