לאחרונה נעשה קשה מאוד לנוע ברחבי ראשון לציון בלי להיקלע לפקקים ועומסי תנועה ממושכים שמכבידים מאוד על תושבי העיר. אחת הסיבות לכך הן עבודות הקמת קו הרכבת הקלה בעיר. ראש עיריית ראשל"צ, רז קינסטליך, יצא בצעד חריף נגד נת"ע, המבצעת את העבודות, ומזהיר: אם לא תוצג תוך שבוע תוכנית לשיפור זרימת התנועה, בכוונתו להפעיל את כל סמכויותיו על מנת לעצור את העבודות.
3 צפייה בגלריה
למה דווקא כאן?
למה דווקא כאן?
תושבי ראשל"צ "כלואים ברכבם"
(צילום: יריב כץ, יאיר שגיא)
במכתב חריף ששלח קינסטליך לגליק כתב: "חברת נת"ע בראשותך, לא השכילה לייצר תכנית ראויה ושלביות לביצוע הפרויקט באופן שיאפשר שמירה נסבלת על מרקם החיים האורבני במרחב זה והסדרי התנועה באזור לא עומדים בקנה אחד עם תנועת וצפיפות הרכבים. יתר על כן, בכל התוכניות שהוצגו לגורמי המקצוע בעיר, לא הוצגה תכנית שתאפשר הקלה משמעותית בתנועה במרחב זה".
"שיאה של התוכנית הקלוקלת היא בניתוקם במקביל וללא שלביות סבירה של שלושת הפניות החופשיות ימינה ברחובות המחברים את האזור לשדרות משה דיין. חברת נת"ע לא השכילה לאזן בין הצורך לקדם את הפרויקט לבין שמירה על תנועה סבירה ואפשרות לקיים מרקם חיים אורבני סביר במרחב גורמי העירייה ואני, פנינו אלייך מספר פעמים במטרה לשפר את זרימת התנועה באזור וניכר כי עד כה מצב זה רק מחריף.
המצב הזה אינו יכול להמשיך ואין בכוונתי לאפשר המשך של אי הנוחות והקושי שחווים תושבי העיר ללא צורך, ש״כלואים״ ברכבם זמן רב ובלתי סביר בכל נסיעה באזור הזה".

3 צפייה בגלריה
עומדים בדרך משה דיין
עומדים בדרך משה דיין
עומדים בדרך משה דיין
(צילום: ריאן)

קראו גם:

עוד הוסיף קינסטליך וכתב כי מאחר ומועד הפעלת הקו לא צפוי בשנים הקרובות, "והדחיות בהשלמת עבודות התשתית בפועל לעומת המועדים שהוצגו לי, מצביע על כך שסבלם של תושבי העיר יימשך שנים רבות ללא פתרונות מידיים ודרמטיים. כאן המקום להזכיר, כי סמכות רשות התמרור נלקחה מעיריית ראשון לציון באופן כוחני וחד צדדי, והועברה אליך. לאור זאת האחריות המלאה לסבלם של תושבי העיר ומתן פתרונות מידיים היא שלך ורק שלך".

3 צפייה בגלריה
רז קינסטליך
רז קינסטליך
רז קינסטליך. דורש טיפול מיידי במצב
(צילום: קובי קואנקס)

ראש עיריית ראשון לציון דורש ממנכ"ל נת"ע להציג בתוך שבוע תוכנית לשיפור זרימת התנועה, במידה והדבר לא יתבצע הוא מודיע כי בכוונתו להפעיל את כל סמכויותיו על מנת לעצור את העבודות.
מנת"ע נמסר בתגובה: "העבודות בקו הירוק של הרכבת הקלה בעיצומן, לקראת העברתו לזכיין לבניית תשתית הרכבת. נציין כי כלל העבודות מתואמות מול עיריית ראשון לציון ובאישורה. נת"ע עושה מאמץ גדול למנוע עומסי תנועה באזורי העבודות, ואף פעלה ביתר שאת להתקין הסדרי תנועה מיוחדים לצד תיגבור כוחות השוטרים והפקחים. למרבה הצער ולמרות המאמץ, נוצרו במהלך חופשות החגים פקקים חריגים הדורשים את מעורבות העירייה בהכוונה מוקדמת של הציבור. סוגייה זו תועלה מול הגורמים הרלוונטיים".