נגמרה החגיגה: שני תושבי ראשון לציון בשנות ה־20 לחייהם נעצרו והוגש נגדם השבוע כתב אישום בגין שורה ארוכה של מעשי הונאה לאחר שמכרו מטבעות וירטואליים חסרי ערך.
2 צפייה בגלריה
 הונו עשרות אנשים
 הונו עשרות אנשים
הונו עשרות אנשים
(המחשה: שאטרסטוק)
על פי כתב האישום שהוגש השבוע בבית משפט השלום בראשון לציון, בשנה האחרונה השניים היו יוצרים קשר עם אנשים שפרסמו בטלגרם מודעות בקשה לקניית מטבעות וירטואליים. תוך שימוש בצילומי תעודות זהות של אחרים, היו מציגים עצמם כמוכרי מטבעות ומתאמים עם אנשים הגעה לאיסוף הכסף עבור המטבעות לכאורה.
ברוב המקרים מונית הייתה מגיעה כדי לאסוף את הכסף לכתובת בראשון לציון או בתל אביב, והשניים היו מציגים מסמך הנחזה להיות מסמך רשמי של הבורסה המציג כביכול שהמטבעות עברו לארנק הדיגיטלי שלהם. לאחר שלקחו את הכסף היו נעלמים לקונים.
במקרה אחד אדם ששלח נהג מונית עם הכסף חשד שמדובר בהונאה וביקש מנהג המונית שאם המטבעות הדיגיטליים שלו לא יעברו עד סוף הנסיעה, יתקשר אליו ויחזיר לו את הכסף. בסיום הנסיעה מחיפה לראשון לציון התקשר הקונה אל נהג המונית והוא חזר עם הכסף לחיפה, אך לאחר מכן ספג איומים מצד הנאשמים שכתבו לו: "אתה מת".

2 צפייה בגלריה
מטבעות וירטואליים. הגניבה אמתית
מטבעות וירטואליים. הגניבה אמתית
מטבעות וירטואליים. הגניבה אמתית
(צילום המחשה: ahutterstock)

השניים הונו עשרות אנשים - כל אחד בסכומים של עשרות אלפי שקלים. יתכן והיו ממשיכים במעשיהם עוד תקופה ארוכה, אלמלא נפלו בפח של המשטרה. כאשר הציעו למכור בטלגרם מטבעות וירטואליים בשווי 4,000 דולר, הם לא ידעו שהלקוח שפנה אליהם הוא למעשה שוטר. הם העבירו מטבעות דיגיטליים חסרי ערך לארנק הדיגיטלי שלו וכשהכסף הועבר לשניים הם נעצרו במקום.

קראו גם:

כעת הם מואשמים בשורה ארוכה של מעשי זיוף, איומים, קבלת דבר במרמה, התחזות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומסירת מידע כוזב.