נהוראי דאבי, בן 11 משכונת נאות אשלים, חבר בפרלמנט הילדים, חובב כדורגל, ריקוד ומשחק, שופע ביטחון עצמי ובמקרה מתמודד גם עם תסמונת טורט. למרות מצבו, נהוראי והוריו מספרים כי הוא מוקף בחברים טובים, אך הצורך להעלות את המודעות למצבו הוביל אותו ללשכת סגן ראש העירייה, איתי מתתיהו.
2 צפייה בגלריה
נהוראי ומתתיהו. "ריגש את כולם"
נהוראי ומתתיהו. "ריגש את כולם"
נהוראי ומתתיהו. "ריגש את כולם"
(צילום: פרטי)
"במשך שנים לא דיברו על זה", סיפרה אמו מירב, "אבל יום אחד הוא נחשף לסיפור של נער באוטובוס שלעגו לו בגלל הטורט ופשוט בכה, הוא לא הבין איך אנשים מסוגלים לעשות את זה לאחרים. זה פתח בינינו שיחה בנושא, שלא ניהלנו מאז שהוא אובחן עם טורט בגיל שש. אמרתי לו שכששואלים אותו הוא לרוב מנפנף, אין לו סבלנות לענות. אבל פתאום הוא הבין שהמודעות חשובה, כי הרבה אנשים לא יודעים מה זה בדיוק".
כשדאבי פגש את סגן ראש עיריית ראשון לציון ומחזיק תיק נוער וצעירים, איתי מתתיהו, במסגרת פעילות הפרלמנט בנושא חרמות, הוא ניגש אליו וביקש את עזרתו בהעלאת המודעות לנושא. כשבוע לאחר מכן, מתתיהו הזמין אותו ללשכתו, שם סיפר לו דאבי בצורה מעוררת השראה על ההתמודדות בבית הספר, על החלום שלו להיות מסי הבא, וכמה שחשוב לו שהקושי שלו יסייע לאחרים הסובלים מאותה התסמונת.

2 צפייה בגלריה
איתי מתיתיהו
איתי מתיתיהו
איתי מתתיהו
(צילום פרטי)

"שאלתי אותו מה המסר שלו לחברה והוא ענה לי משפט מדהים: 'מה שחשוב זה הבנאדם שבפנים ולא החיצוניות שלו'", סיפר מתתיהו השבוע, "הסיפור של נהוראי הוא המדריך שלנו לחברה הישראלית, נמשיך לפעול כדי שכל הילדים ירגישו שאוהבים אותם ולא פחות חשוב, מאמינים בהם. נושא השוויון הוא ערך עליון ולכן חשוב לצעוק אותו מעל כל במה אפשרית בתקווה שכמה שיותר יצטרפו לקריאה", אמר מתתיהו.

קראו גם:

בעקבות המפגש הכינו יחד דאבי ומתתיהו סרטון הסברה להעלאת המודעות לתסמונת, שהופץ ברשתות.
"זה ממש ריגש אותנו", הוסיפה האם מירב, "כי כשנהוראי סיפר שמתוך 90 ילדים בפרלמנט גם הוא דיבר חשבנו שאף אחד לא יזכור. אבל כבר למחרת קיבלנו שיחה והם פשוט עפו עליו, נהוראי ילד מדהים, הוא כל כך חכם ורגיש, כמובן שזה בטיפול, כי הטורט החמיר עם הגיל וגם בגלל הקורונה, אבל הוא לא נותן לזה להפריע לו. גם ברמה החברתית, הוא כמו כל הילדים, יש לו חברים מדהימים ובוגרים ואם רבים אין לזה שום קשר לטורט כי את זה הם כבר לא רואים".