בבוקר השבת השחורה התעורר מקסים שבצ'נקו (24) בדירתו השכורה באילת, וגילה שכל הפלוגה שלו בצנחנים גויסה למילואים. שבצ'נקו, שגדל בראשון לציון, הזדעזע לגלות שתשעה מחבריו נרצחו בטבח הנורא של מחבלי החמאס הרצחניים. הוא דרש להצטרף למלחמה, ולהתגייס למילואים.
3 צפייה בגלריה
מקסים שבצ'נקו והכלבה
מקסים שבצ'נקו והכלבה
מקסים שבצ'נקו והכלבה מילקה
(צילום: פרטי)
הבעיה היחידה הייתה מציאת בית חם לכלבתו האהובה. אז נדהם לגלות שמאות מתושבי העיר התגייסו לסייע לו: "היא כמו ילדה קטנה עבורי, קשה להיות רחוק ממנה אבל אני שמח שהיא בידיים טובות".
"אני משרת בצנחנים והמילואים שלי הוקפאו עקב אירועים מהעבר, אבל כשפרצה המלחמה איבדתי חברים טובים, חברי ילדות מראשון לציון וחברים מהצבא כמו חן בוכריס ואריאל בן משה. באותו רגע התחלתי לעשות טלפונים לכל מי שאפשר, הגעתי עד חברי כנסת וביקשתי שיעזרו לי לחזור למילואים. תוך כדי בירורים אני שומע על עוד ועוד חברים שנרצחו בטבח", מספר שבצ'נקו.
קראו גם:

ההתמדה הצליחה, והשבוע הוא גוייס למילואים ומיד הוצב בגבול הצפון. אך אז הבין שיש לו בעיה: מציאת בית חם לכלבה האהובה שלו.
"יש לי כלבה מעורבת בת שנתיים בשם מילקה, אימצתי אותה בגיל חודש ומאז היא כמו הילדה שלי", הוא סיפר ל"מיינט ראשון". "פיניתי את הדירה באילת אז לא יכולתי להשאיר אותה שם, אבל הייתי חייב למהר. התארגנתי על ציוד ויצאתי עם מילקה לכיוון הצפון, כשבדרך עצרתי בראשון לציון, והבנתי שאני חייב למצוא פתרון"

3 צפייה בגלריה
מקסים שבצ'נקו והכלבה
מקסים שבצ'נקו והכלבה
מקסים שבצ'נקו והכלבה מילקה. "היא כמו ילדה בשבילי"
(צילום: פרטי)

בעודו נמצא בדרך לחזית הצפונית, גילה שתושבים טובים מראשון לציון שמעו על המקרה והפיצו בקשת עזרה לכל עבר.
"זה היה מדהים. תוך כמה שעות קיבלתי 200 פניות מאנשים טובים שרצו לסייע, הנייד שלי קרס. מצאתי זוג מבוגר ומקסים. הם היו נהדרים, דאגו לה לאוכל ולכל מה שצריך, היה לי מאוד קשה להיפרד ממנה אבל ידעתי שהיא בידיים טובות ומאז הם שולחים לי כל יום תמונה שלה. קשה לי להיות רחוק ממנה אבל זה נראה כאילו היא בחופשה, ואני שמח שהיא במקום טוב", הוא מספר.

3 צפייה בגלריה
מקסים שבצ'נקו
מקסים שבצ'נקו
מקסים שבצ'נקו. לא ויתר ודרש להתגייס
(צילום: פרטי)

שבצ'נקו עדיין לא יודע מה יקרה בעתיד ומסביר: "כרגע אין לי בית, יש לי שני אחים גדולים שהציעו לי חדר בבתים שלהם, אני מניח שאסתדר. כרגע אני מתרכז בשרות שלי, ברור שתמיד יש חשש אבל רק אנחנו יכולים להגן על עצמנו, כי אין לנו ארץ אחרת ואין לנו מקום אחר ללכת אליו. עם ישראל חי!".