יממה לאחר שפורסם לראשונה ונחשף ב"מיינט ראשון" שתלמידת כיתה א' בבית ספר יסודי בראשון לציון, קיבלה חיסון נגד קורונה ללא הסכמת הוריה, במערכת החידוד מחדדים נהלים, והאם עדיין מתקשה להתאושש ממה שאירע.
1 צפייה בגלריה
האם וילדיה עזבו את הבית
האם וילדיה עזבו את הבית
איך יתכן שהילדה חוסנה ללא אישור?
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
המקרה החמור התרחש אתמול (שלישי) בבוקר. אם לתלמידת כיתה א' גילתה במקרה שבתה חוסנה נגד קורונה, למרות שלא אישרה זאת.
קראו גם:
איך גילית את מה שקרה?
"גיליתי את זה בתמימות כי ראיתי תמונות של הילדה שלי בקבוצת הילדות הראשונה שהתחסנה".
לא רצית לחסן אותה?
"הבת שלי מחלימה ורציתי אני לקבוע ולהחליט מתי היא תתחסן. הייתי במתח גדול, דאגתי שיגיעו מהר לבית הספר כדי לאסוף אותה הביתה, אבל המערכת עטפה אותה בהמון תשומת לב בגלל מה שקרה, ככה שהיא סירבה לחזור. עכשיו אני רוצה לקוות שהחיסון יעבור בלי תופעות לוואי".
מה דעתך על המחדל שהתרחש?
"לא יכול להיות שיאשרו חיסון על סמך טופס בלבד. לא יכול להיות שהמערך חיסונים יסתמך על אדם אחד שמקבל את הטפסים האלה. אם יעשו עכשיו שינויים אז אני את שלי עשיתי, שלא יהיו עוד הורים שהילדים שלהם יקבלו חיסון בניגוד לדעתם".
גורם המעורה בפרטי המקרה סיפר פרטים ראשוניים על התנהלות האירוע: "כל התלמידים קיבלו טפסים ועליהם היה צריך לכתוב אם ההורים מאשרים לקבל חיסון. באופן שגוי לחלוטין, כל ההורים נדרשו להחזיר את הטופס, וכך כבר היה סיכון שגם הורים שלא מאשרים זאת, יובנו לא נכון כפי שקרה במקרה הזה.
"מדובר בילדה מחלימה מקורונה ולכן ההורים כתבו על הטופס שהם אינם מאשרים אך המערכת לא הבינה נכון ועל אף ששלושה אנשים עברו על הטופס הוחלט לחסן אותה. יתרה מכך, הילדה עצמה אמרה שלדעתה ההורים שלה לא אישרו לחסן אותה, אבל הצוות שם אמר לה שזה בסדר.
"על התקרית האמא גילתה ממש במקרה כי המורה שלה צילמה אותה מתחסנת, ושלחה זאת להורים מתוך רצון טוב להראות שהכל מתנהל כשורה. האמא קיבלה את התמונה למכשיר הנייד וחטפה הלם שהבת שלה קיבלה חיסון. מאותו הרגע עירבו את כל הגורמים האפשריים ורופא של משרד החינוך יצר קשר עם ההורים כדי להסביר להם שלא אמור להיגרם לילדה כל נזק".
לדברי האם, לאחר התקרית, יצרו אתה קשר ממשרד החינוך ומבית הספר והבטיחו לה שכעת ישנו את הנהלים ומעתה יידרשו אישור הורים טלפוני עבור חיסון הילדים.