תושבת ראשון לציון עברה לגור על ספסל בבית החולים. "מאז שנכנסתי לדיכאון איבדתי הכל. אין לי פתרון אחר, אני לא מטרידה אף אחד, רק מנסה להחזיר את חיי למסלול".
2 צפייה בגלריה
א' השבוע. "אני מקפידה לא להפריע לאף אחד"
א' השבוע. "אני מקפידה לא להפריע לאף אחד"
א' השבוע. "אני מקפידה לא להפריע לאף אחד"
(צילום: פרטי)

א' בת 48 פרנסה את עצמה בכבוד במשך שנים, למרות היותה אם חד הורית ולמרות האתגרים שהחיים הציבו בפניה היא הצליחה להחזיק מעמד. אך התקופה האחרונה העמידה אותה במצב בלתי אפשרי, הילדים עזבו את הבית, החרדה השתלטה עליה והיא החלה ליטול כדורי הרגעה. במשך תקופה קצרה עוד הצליחה להחזיק מקום עבודה אך מצבה הנפשי הקשה עליה ולאחר שפוטרה התקשתה למצוא מקום מגורים.

קראו גם:

"במשך כמה חודשים עברתי ממקום למקום", היא מספרת מספסל בבית החולים אסף הרופא שהפך לביתה המאולתר. "הייתי שוכרת חדר בבתים של אנשים, אבל לא היה לי כסף לשלם אז עזבתי. תקופה מסוימת גרתי בבית כנסת כי אפשרו לי ועכשיו אני כבר כמה חודשים חיה על ספסלים בבית החולים".

2 צפייה בגלריה
הומלס
הומלס
דרי רחוב. גם בראשון לציון
(צילום המחשה: shutterstock)

איך את מסתדרת כאן?
"לא פשוט אבל אני מקפידה לא להפריע לאף אחד. משתמשת בשירותים, מנקה את עצמי בכיור וכשאני מסתדרת יש לי גם אוכל. כבר כמה פעמים ביקשו ממני למצוא פתרון אחר אבל אני לא נכנסת למחלקות ולא מדבר עם הצוות, רק מחכה שיימצא לי פתרון. אני לא מקבלת שום קצבה וברווחה הציעו לי לפנות למקלט אבל הבנתי שחיים שם נרקומנים וזונות, זה לא בשבילי, אני מעדיפה לחיות ברחוב ולא עם פושעים".
דווקא בימים בהם אנו נדרשים למרחבים מוגנים וסביבה בטוחה, מתברר כי א' אינה היחידה באזור שחיה ככה. "לצערי נשים רבות מוצאות עצמן במצב הזה", מספרת הפעילה החברתית, אסתר גמבש מראשון לציון, "אלו נשים שלא מצליחות לפרנס את עצמן ואין להן לאן לפנות אבל מקלט עם אנשים מפוקפקים זה לא המקום עבורן. הן מעדיפות להסתדר לבד בחוץ מאשר לחלוק בית עם אנשים כאלו. אני מנסה לסייע להן מול גורמי הרווחה, אבל חייב להימצא פתרון אחר. צריך לסייע לדרות רחוב שלא פוגעות באף אחד ורק צריכות קצת עזרה כדי לשוב למסלול".
מהעירייה נמסר: "באפריל האחרון הודיעה לנו הפונה כי היא חוזרת לבית הוריה בנתניה. לפני יומיים עדכנה שוב כי חזרה לעיר. צוות הרווחה התחיל עמה תהליך של מיצוי זכויות ואף העניק לה תלושים לסיוע ראשוני. חשוב לציין, כי מדובר באישה שאינה שייכת לאוכלוסיות הרווחה ואמורה להיות מטופלת במשרד הבריאות. למרות זאת, סייענו לה במילוי דוח סוציאלי לצורך פנייה למשרד השיכון שאמון על מציאת פתרונות דיור, כן בפנייה לביטוח לאומי על מנת שתוכל לחדש את הקצבה".