חשיפה: מסלול אופניים, שבילי הליכה ומסלול רכבת שישנה את שוק התעסוקה בישראל - כך נראה החיבור החדש בין ראשון לציון וחולון.
2 צפייה בגלריה
ראשון וחולון מתחברות
ראשון וחולון מתחברות
ראשון וחולון מתחברות
(צילום: באדיבות נת"ע)

חברת נת"ע שמקימה את הרכבת הקלה מסרה לעיריית חולון ועיריית ראשון לציון את השטח שמחבר בין הערים ועליו הוקם שביל אופניים חדש לאורך התוואי של הקו הירוק של הרכבת הקלה, דרך הדיונות שבין שתי הערים. מדובר למעשה בשני מקטעים כאשר בהמשך מתוכן גם להיסלל כביש בשטח, בהתאם להקמת השכונה החדשה בחולות. וכך נראות העבודות שבוצעו עד כה:

חיבור ראשל"צ וחולון
(צילום: נת"ע)


המקטע הראשון הוא 2-4G שמגיע מרחוב שמחה ארליך בחולון, נע דרומה בשטחים חוליים שדרשו מנת"ע את הזזת עץ השקמה בן מאות שנים מתוואי הרכבת העתידי לנקודה מזרחית לתוואי. עלות הפרויקט כ-2.5 מיליון שקל. בנוסף, נעשה בשטח פרויקט שכלל הקמת קירות תומכים באורך מאות מטרים ובניית כל תוואי הרכבת הקלה עד לחיבור לכיוון בניין העירייה. הפרויקט באורך 1.2 ק"מ הסתיים לפני כשנתיים בעלות 75 מיליון שקל.

2 צפייה בגלריה
שביל אופניים בירושלים
שביל אופניים בירושלים
שביל אופניים
( צילום ארכיון: ארנון בוסאני)

המקטע השני הוא 2-3G שהתחיל מרחוב משה דיין לאורך אברהם בר צפונה בראשון לציון ועד לחיבור לחולון. העבודה בשטח כללה פירוק גשר הולכי רגל מהחניון לקניון הזהב. הפירוק הוקדם בזמן הקורונה, הוא ארך 72 שעות עם הסדרי תנועה נרחבים ובמסגרתו נוצרה כיכר חדשה בחיבור לחולון. הפרויקט באורך 1.2 ק"מ הסתיים לפני כשנה וחצי בעלות של 63 מיליון שקל.
בשני הפרויקטים, חוץ מהחלפת תשתיות תת הקרקע לתשתיות חדשות ומשודרגות הרחובות נבנו מחדש וכללו שבילי אופניים, תאורה, גינון ומדרכות חדשות.

קראו גם:

"מדובר בחיבור חדש בין שתי הערים", אמרה השבוע משנה מנכ"ל קו ירוק נת"ע, ענת טוקר אלפרט, "החיבור כלל אתגרים נופיים והעתקת עץ עתיק שמהווה סמל, אני מאמינה ששביל האופניים שסללנו במקום, בין הדיונות יהפוך לאטרקציה.
"אציין כי הקו הירוק שיתווסף לסגול והאדום שכבר פועל, עתיד להביא שינוי גדול לתושבי ראשון לציון וחולון בחיבור המהיר למרכז ת"א הרצליה ורמת החייל, בנסיעה נוחה ומהירה, דבר שעתיד להשפיע על שוק התעסוקה, הרגלי תרבות הפנאי ועוד. יש למה לצפות".
הקו הירוק יחל לפעול ב-2028, הוא יחבר בין ראשון לציון לדרום חולון ועד צפון הרצליה ורמת החייל. מדובר בקו עתיר גשרים, הוא ינייד עובדים רבים לאזורי תעשייה ועסקים בגוש דן, לכן הוא צפוי להשפיע משמעותית על שוק התעסוקה.