בסוף השבוע הלך לעולמו ראובן מגן ז"ל שסבל מהלם קרב בעקבות מראות שאליהם נחשף במהלך מבצע "צוק איתן", וביניהן מותם של חמישה מחבריו. אחד ההרוגים היה דניאל מרש ז"ל מראשון לציון. בעקבות המקרה מספרת דיאנה, אמו של מרש: "ראובן סיפר לי על התקרית ההיא שבה נהרג דניאל, מאז הוא היה הזיכרון החי והמוחשי שלי מדניאל. אבל כעת גם הוא אינו בחיים, גם הוא נשאר בשדה הקרב".
1 צפייה בגלריה
דניאל מרש ז"ל וראובן מגן ז"ל
דניאל מרש ז"ל וראובן מגן ז"ל
מימין: דניאל מרש ז"ל וראובן מגן ז"ל
(צילומים: פרטי)
קראו גם:
"באחת המשמרות שלי בתור עבודת בדיוטי פרי, הגיע אלי חבר של דניאל מהצבא ויחד איתו היה ראובן - וכך נוצרה ההיכרות בינינו. הוא סיפר לי שהוא היה בתקרית שבה דניאל נהרג וזה ריגש אותי מאוד לשמוע על זה לראשונה ממי שהיה שם. הוא בדיוק היה בדרך למסע בחו"ל שאורגן על ידי עמותה שטיפלה בהלומי קרב. שמחתי מאוד לפגוש אותו, אבל ראיתי שהוא עוד בתהליך שיקומי ארוך, גם פיזי כי ההליכה שלו הייתה בעזרת קביים. לפני שנפרדנו אני חיבקתי אותו חיבוק של אמא, אמרתי לו שאני ארצה להיפגש איתו בהמשך וכך היה.
"היה לי חשוב שלפחות הוא ימשיך את חייו, כי הוא קיבל אותם בחזרה אחרי שיצא משם בחיים", ממשיכה דיאנה. "הייתי איתו בקשר. גם הזמנו אותו ליום הולדת שציינו לדניאל ולעוד אירועים שעשינו לזכרו. הוא מאוד נגע לי בלב. העובדה שהוא ניצל מהתקרית שבה דניאל נהרג, מאוד חיברה אותי אליו. הוא היה זיכרון מהבן שלי. הוא היה הקשר החי והממשי שלי לדניאל".
איך הרגשת כששמעת שהוא הלך לעולמו?
"לקחתי את זה מאוד קשה. פתאום הרבה דברים חזרו אלי אחורה. הוא כל כך נכנס לי ללב, והוא היה הקשר שלי לדניאל. אולי הוא לא בחיים כי הנפש שלו נשארה באותו הקרב שבו נהרג דניאל ולכן הוא גם, למעשה, נהרג בשדה הקרב".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון