ימים ספורים לפתיחת שנת הלימודים, ויש הורים שמודאגים מהצפיפות בכיתות כתוצאה מסגירה של כיתות לימוד ואיחוד עם כיתות אחרות. לדברי גורם במערכת, טענת ההורים על מספר התלמידים בכיתה חוזרת על עצמה פעמים רבות ויש כעס של הורים שילדיהם יצטרכו לשבת בצפיפות.
2 צפייה בגלריה
"מתחת לתקן של משרד החינוך". בית ספר "רוזן"
"מתחת לתקן של משרד החינוך". בית ספר "רוזן"
"מתחת לתקן של משרד החינוך". בית ספר "רוזן"
(צילום: אבי מועלם)
הורי תלמידי שכבה ב' של בית ספר רוזן בראשון לציון קיבלו השבוע הודעה על כך שבשנת הלימודים הבאה לא יהיו שלוש כיתות כפי שהיו בשנה שעברה אלא כיתה אחת תיסגר ויתבצע איחוד ופיזור התלמידים בין שתי הכיתות הנותרות. "קיבלנו בתחילת השבוע את ההודעה על כך שהשנה יצמצמו את הכיתות ובמקום שלוש כיתות יהיו רק שתי כיתות", מספרת שירי, אמא לילדה בבית הספר. "כששאלנו למה הם עושים צעד כזה, נאמר לנו שבאופן פתאומי עזבו תלמידים ולכן אין להם יכולת והצדקה להשאיר שלוש כיתות ולכן כיתה אחת נסגרה. כמובן שאין לנו בשלב הזה, שבוע לפני פתיחת שנת הלימודים, יכולת לשנות משהו ולמחות על הצעד הזה, אבל המהלך ללא ספק פוגע בתלמידים.

2 צפייה בגלריה
כיתה בית ספר תלמידים - תמונת פייסבוק
כיתה בית ספר תלמידים - תמונת פייסבוק
30 תלמידים במקום 20 בכיתה
(צילום המחשה: shutterstock)

"המשמעות היא שבמקום כיתת לימוד של 20 תלמידים שזוכים ליחס מאוד צמוד ואישי ולרמת חינוך גבוהה, עכשיו בכל כיתה יהיו יותר מ־30 תלמידים. זה דבר מאוד בעייתי, בעיקר בגיל הזה כשהמורה תצטרך לחלק את הקשב בין תלמידים רבים ותשומת הלב שלה לא תהיה כמו בעבר. זה אומר שתלמידים חלשים ייעלמו בכיתה".
"זה בעייתי בעיקר בגיל הזה כשהמורה תצטרך לחלק את הקשב בין תלמידים רבים ותשומת הלב שלה לא תהיה כמו בעבר"
לדברי גורם במערכת, השנה התקבלו יותר תלונות וחוסר שביעות רצון מצד הורים שמוחים נגד מספר תלמידים גבוה בכיתה, חלק מכך בגלל כיתות לימוד שנסגרו או לא נפתחו למרות הבטחות.

קראו גם:

מהעירייה נמסר: "העירייה שמה לה ליעד להפחית בשלוש השנים האחרונות את מספר התלמידים בכיתות, אפילו מתחת לתקן של משרד החינוך, שעומד על 34 תלמידים בכיתה, וזאת על מנת ליצור כיתות קטנות, בהן כל ילד וילדה מקבלים את תשומת הלב הלימודית והאישית המגיעה להם. בבית הספר רוזן נוצר מצב במהלך הקיץ הנוכחי בו תלמידים עברו בית ספר, כך שאוחדו כיתות. בבית הספר רוזן אין כיתה מעל ל־34 תלמידים גם לאחר איחוד הכיתות".