חגיגות יום הולדת 18 הן נקודת ציון משמעותית עבור בני הנוער שחושבים המון איך לציין את האירוע הגדול, אם זה בלופט, אם בוילה עם בריכה או בטיול חברים לחו"ל. אבל תמר קרן מראשון לציון בחרה לחגוג את יום הולדתה החוקי במסיבה מרגשת עם ניצולי שואה בעיר. "עשיתי זאת כדי להמשיך את המורשת של החייל בר פלח ז"ל שסייע רבות לניצולי שואה", סיפרה השבוע.
3 צפייה בגלריה
סרן בר פלח ז"ל
סרן בר פלח ז"ל
סרן בר פלח ז"ל
(צילום: עיריית ראשון לציון/באדיבות המשפחה)
את הרעיון לחגיגה המרגשת קיבלה קרן במהלך השנה האחרונה, במסגרת פעילות בתוכנית LEED לפיתוח מנהיגות. "תמיד בהנצחות מדברים על הנפילה של חללי צה"ל ואני הרגשתי שצריך לדבר גם על החיים שלהם. אז כשהתבקשנו להכין מערך שיעור שעונה על צורך שיש בחברה הכנתי מערך שיעור על חייהם של שלושה חיילים, אוהד שמש, עדי רוזן ובר פלח, לשלושתם התחברתי מהפן של העשייה החברתית. המשפחה של בר סיפרה על הפעילות שלו עבור ניצולי שואה ועל ארוחות חג שהוא היה עורך וזה הביא לי רעיון לחגוג את יום הולדתי עם ניצולי שואה וכך להמשיך את המורשת שלו".

קראו גם:

תמר והמדריכה שלה מהתוכנית פנו אל האגף לאזרחים ותיקים שבמינהל לשילוב חברתי שבעיריית ראשון לציון, וביקשו שיסייעו להן ביוזמה המבורכת. האגף לאזרחים ותיקים נתרם מיד למשימה, וביחד עם האגף לשירותים חברתיים בעירייה הזמינו שורדות ושורדי שואה ומתנדבים למסיבה המיוחדת שנערכה בבית העם בעיר.

3 צפייה בגלריה
תמר קרן עם הניצולים
תמר קרן עם הניצולים
תמר קרן עם הניצולים
( צילום: עיריית ראשון לציון)

האירוע המרגש לא הותיר אף עין יבשה, קרן אף גייסה בהתנדבות מאפרות, תקליטן, עוגות יום הולדת, כיבוד עשיר ומתנות לשורדות ושורדי השואה, תושבי העיר. החגיגה כללה גם את בני משפחותיהם של השורדים, את תמר ובני משפחתה ומתנדבים ואזרחים ותיקים שהגיעו לשמוח ביחד. "עבורי שורדי השואה הם הסיפור, זה נעשה עבורם והם העיקר. אני מקווה להמשיך בעתיד את המורשת של בר עם פעילות נוספת".
גם ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך התרגש מהחגיגה המיוחדת וברך את קרן והחוגגים. "השמחה על פניהם של השורדים שווה את הכל", אמר.

3 צפייה בגלריה
תמר קרן עם הניצולים
תמר קרן עם הניצולים
תמר קרן עם הניצולים
( צילום: עיריית ראשון לציון)

בראשון לציון מתגוררים כיום כ-5,200 שורדי שואה. לכל אורך השנה מפעילה עיריית ראשון לציון, באמצעות תוכנית "פרח לניצול" שבמינהל לשילוב חברתי, מגוון רחב של מענים עבורם, ביניהם: קו חם טלפוני ייחודי המהווה אוזן קשבת בעזרת מתנדבים, מיצוי זכויות, שיפוץ בתים, התקנת גלאי עשן המתריעים על שריפה, מסיבות, קבלות שבת שנועדו להפיג בדידות בסופי שבוע, קבוצות חברתיות שפועלות ברחבי העיר, ואף פרויקט "דור לדור" שבאמצעותו מאמצים תלמידי בתי הספר שורדי שואה בקרבת מגוריהם.