נשים דתיות המתרחצות בחוף הנפרד בראשון לציון טוענות שהן סובלות מיחס מפלה ומתנאים נחותים מאלה של שאר המתרחצים בים. לטענתן, ההפרדה בחוף פרוצה לגמרי וגברים עוברים שם באופן חופשי. עוד טוענות הרוחצות שפעמים רבות אין מים בברזיות והשירותים מלוכלכים.
1 צפייה בגלריה
החוף הנפרד. "הרגשה רעה"
החוף הנפרד. "הרגשה רעה"
החוף הנפרד. "הרגשה רעה"
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
מדי שבוע, בימי ראשון, שלישי וחמישי, מגיעות נשים אל חוף הים הנפרד בראשון לציון במטרה לרחוץ בחוף הים בצניעות ומבלי לחשוש שנוכחות גברית תטריד את השקפת עולמן הדתית. יש לציין כי לא רק נשים דתיות מגיעות לחוף, ובין המתרחצות ניתן למצוא גם נשים שמבקשות להשתזף בלי להרגיש אי־נוחות.
למרות זאת, רוב הנשים דתיות וכעת הן טוענת שהיחס שהן מקבלות גרוע מהיחס בחופים אחרים בעיר. "בשבוע שעבר הגעתי לחוף ונדהמתי לראות שגברים עוברים שם חופשי, דבר שהפריע לי מאוד", מספרת בת שבע דהן, "הם פשוט עושים הליכות לאורך החוף ולמרות שאין להם את הזכות להיות בחלק הזה של החוף הנפרד הם עוברים את המחסום ואין אף גורם שיעצור אותם מלעשות זאת. אני, כמו נשים רבות בחוף רוצות לרחוץ ללא שגברים יסתכלו עלינו וזה מפריע. אני לא החלפתי לבגד ים ונשארתי עם החלוק רק בגלל זה", היא אומרת.
"ההרגשה הרעה המשיכה לאחר מכן כשרציתי לרחוץ את הרגליים מהחול ולא היו מים בברזיות. גם בשירותים לא היו מים ובאופן כללי רמת הלכלוך הייתה גבוהה".
מרים גלילי, רוחצת נוספת, סיפרה גם היא על הקושי להרגיש בנוח בחוף הנפרד. "אם בימי רחצה של גברים היו עוברות בחוף הנפרד נשים בלבוש קצר, כבר היה פה מזמן רעש. אולי אפילו זה היה מסלים מעבר לסתם צעקות ואז כנראה היו מטפלים בזה. חבל שנשים דתיות לא מקבלות את הפרטיות ואת ההתחשבות שמגיעות להן".
מהעירייה נמסר: "ראשון לציון מעמידה חוף נפרד ומסודר הפועל שווה בשווה עבור גברים ועבור נשים בימי רחצה נפרדים. בכל מקרה של נוכחות גבר ביום רחצה לנשים בחוף הנשים, או להפך, נשלח פקח לטפל בנידון. באשר לשירותים הניתנים בחוף - מנהל האחזקה בחוף הים מסייר לאורך החוף ופועל לתיקון כל מפגע אליו הוא שם לב או מפגע שמתקבל מהמוקד העירוני בעקבות תלונת תושב".