לא צפוי מזג אוויר קיצוני בסוף השבוע, אבל בהחלט יהיה חם, מה שיגרום לתכנן בילוי בים. אם גם אתם חושבים על קפיצה לחוף ראשון היפה שלנו, כדאי שתדעו שבין הגלים מחכה לכם נחיל מדוזות שהגיעו בימים האחרונים בהמוניהן. מה עושים אם נצרבתם, ומה יהיה מזג האוויר בסופ"ש?
2 צפייה בגלריה
מדוזה בחוף בת ים. הנחיל הגיע
מדוזה בחוף בת ים. הנחיל הגיע
מדוזה בחוף. הנחיל הגיע
(צילום: מיכאל (מישמיש) בורא)

לפי השירות המטאורולוגי הישראלי היום (חמישי 20/06) יהיה מעונן חלקית עד בהיר. הטמפרטורות תהיינה גבוהות מהרגיל לעונה. הלילה: בהיר עד מעונן חלקית. בראשל"צ המעלות ינועו בין 22-31, לא נעים אבל גם לא נורא ביחס לקיץ הישראלי.
גם בשישי (21/06) מזג האוויר יהיה דומה ללא שינוי ניכר במזג האוויר: 22°-31°.
השבת (22/06) תהיה בהירה, תחול ירידה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ, אבל אצלנו במישור החוף ימשיך להיות 22°-31°. יהיה חם ולח כמו תמיד בחודשי הקיץ.

קראו גם:

בראשון (23/06) תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות והן תהיינה רגילות לעונה ברוב האזורים: 23°-31° בראשל"צ, אז אצלנו לא נרגיש שינוי ניכר.

2 צפייה בגלריה
חוף ראשון
חוף ראשון
חוף ראשון. הכי כיף בקיץ
(צילום: אבי מועלם)

נחיל מדוזות הגיע לחוף


מתכננים על ים בסופ"ש? כדאי שתהיו מוכנים לשלל המדוזות שכבר ממלאות את החוף. השנה המדוזות הגיעו מוקדם הרבה יותר מהרגיל וכרגע מתארח אצלנו נחיל גדול במיוחד. בשנה שעברה נהנינו מחופים כמעט נקיים ממדוזות, אבל כבר בחורף הן התחילו לחזור שוב, והשבוע נכנס לאזורנו שוב נחיל גדול של מדוזות מסוג חוטיות נודדות. זו אמנם המדוזה הכי נפוצה בים, אבל היינו שמחים לראות פחות ממנה.
איך נמנעים מצריבות של מדוזה? אפשר לשים חליפת צלילה או גלישה, יש גם קרם הגנה שמגן מפני צריבות (מניסיון, לא באופן מלא). והדרך הכי טובה: להישאר על החוף או לבחור בחופים כמו חוף הסלע בבת ים שבנויים כלגונה ומוקפים סלעים, כך שגם למדוזות קשה יותר להכנס (לפחות לחלקן, תמיד יש ערמומיות יותר שיצליחו בכל זאת לחדור את המכשול).
מה עושים אם נצרבתם ממדוזה? לא חומץ, לא שתן ולא חול. שטפו את האזור במים מהים והתייחסו למקום הצריבה כאילו נכוויתם מאש או מקור חום אחר - משחות ממשפחת האלוורה אמורות להספיק כדי להרגיע את מקום הצריבה. במידה ומדובר בצריבה משמעותית או באזור גדול במיוחד פנו לטיפול רפואי, ברוב החופים המורשים יש עמדת עזרה ראשונה שבה ידעו אנשי המקצוע לסייע לכם.