ילד פלא. בגיל 14 בלבד, זיו רענה מראשון לציון הוא כבר מותג. בזמן שבני גילו מנצלים את החופש הגדול למנוחה, בילויים ועבודות מזדמנות, הוא כבר שוכר משרד, מנהל עסק מצליח ומלווה עשרות מאמני כושר בדרך להצלחה, אז לאן עוד נותר לשאוף? "עד גיל 18 אני רוצה להיות מיליונר, הגיל הוא לא מכשול, להיפך, לילד בן 14 יש יכולת לקלוט מידע הרבה יותר טוב מאדם בן 30", הוא אומר.
4 צפייה בגלריה
זיו רענה
זיו רענה
זיו רענה. "אנשים חושבים שאין לי ילדות אבל מבחינתי זו הילדות הטובה ביותר"
(צילום: קובי קואנקס)

"אין לי זמן לבזבז"


במהלך החופש הגדול הרחובות ומקומות הבילוי מתמלאים בבני נוער שמחפשים לבלות ולהשתחרר, אך למרות גילו הצעיר, את זיו רענה (14), שעולה בשנה הבאה לכיתה ט' בבית הספר "ידלין" בראשון לציון, אין סיכוי שתמצאו שם. אביו עובד בעיריית ירושלים, אימו באגודה הישראלי לסכרת, אחותו הגדולה גיל בת 18 ויש לו אחות תאומה בשם אור. רענה הוא יועץ שיווקי למאמני כושר ובימים אלו מלווה עשרות מאמנים ובמקביל יוצר תוכן באינסטגרם. "את החופש הגדול אני מתכנן להקדיש לתת פוש בעבודה, אני עובד 12 שעות ביום, אין לי זמן להשקיע בדברים שלא יקדמו אותי".

קראו גם:

איך הכל התחיל?
"בגיל 11 המורה אפשרה לנו לקיים הרצאה מול הכיתה ואני בחרתי בניהול זמן, כי זה תחום שאני טוב בו וראיתי שיש הרבה תלמידים שמתקשים. במשך חודשים למדתי את הנושא, למה אנשים דוחים דברים? כיצד מתמודדים עם זה? ישבתי על קורסים באנגלית ביוטיוב וממש ניסחתי כלים שיכולים לעזור. אחרי ההרצאה מול הכיתה עודדו אותי להציג את זה מול כל השכבה, אחר כך מול כל בית הספר ואז גם בבתי ספר אחרים. תלמידים שהם דוחים כרוניים התחילו לפנות אליי לשיחות ומשם זה התפתח. פתחתי אינסטגרם והתחלתי לפרסם תכנים, זה צבר תאוצה אז קבעתי הרצאה באולם בבני ברק, 50 בני נוער שאני לא מכיר הגיעו לשם, שילמו כרטיס ובאו לשמוע אותי. התחלתי לעשות לייבים עם משפיעני רשת, פגישות אישיות עם בני נוער וגם סדנאות בזום. ככל שזה גדל כך גם גדלו הפניות, היו חודשים שקיבלתי 400 פניות מילדים".

4 צפייה בגלריה
זיו רענה
זיו רענה
זיו רענה. הגיל הוא לא מכשול
(צילום: קובי קואנקס)

בשלב הזה מחליט רענה לחשב מסלול מחדש ונראה כי למרות ההצלחה, לילד הפלא שנחשב תלמיד מצטיין, אין שום כוונה לנוח על זרי הדפנה. "התכנים שלי עסקו בניהול זמן נכון לבני נוער, אבל הרגשתי שהתשוקה שלי יורדת לטמיון, שזה לא העתיד שלי. שאלתי את עצמי האם זה מה שאני רוצה לעשות בחיים והתשובה היתה לא. השקעתי בזה זמן, באמת עשיתי עבודה עם עצמי כדי להבין מה אני רוצה לעשות בחיים וגם מה החוזקות שלי, הבנתי לאור ההצלחה של התחום שכבר עסקתי בו, שאני טוב בשיווק וזה התחום שאני רוצה לפנות אליו".
איך הסביבה מגיבה לילד שעדיין לא התחיל חטיבה וכבר עושה הסבת מקצוע?
"ההורים בהתחלה לא אהבו את הכיוון, בעיקר לא את כל הרשתות החברתיות כי יש שם המון תגובות שליליות, אבל אני מתעלם מטוקבקים כאלו. גם החברים לא ממש הבינו, היו כאילו שחשבו שאני פדחן או סתם עושה, היום הם באים להתייעץ איתי. אבל באמת שלא הייתי מצליח ככה בלי ההורים שלי, הם נתנו לי גב, עזרו לי לממן את ההוצאות הקטנות בהתחלה, כי ציוד עולה כסף והיום הם מאוד מאמינים בי".

המשרד הראשון


כבר ברור שילד שפותח עסק בגיל 11 לא ישנה כיוון סתם ככה, רענה בנה תוכנית לשינוי הכיוון וקשה שלא להתפעל מהיצירתיות שלה. "פניתי ל-20 בעלי עסקים שונים, הצעתי את השירות שלי בלי תשלום וסיכמנו שאם אני משיג להם לקוח אחד יותר ממספר הלקוחות שהיו להם בחודש שעבר, הם עושים לי סרטון המלצה. כמעט כולם צילמו לי סרטונים, ההצלחה היתה מדהימה, אבל בפועל הכי נהנתי לעבוד עם מאמן הכושר שהיה בקבוצה, הוא גם עבד טוב וגם אני הכי התחברתי לתחום. אז פניתי לעוד כמה מאמני כושר, איתם הסיכום היה שונה, הם משלמים לי רק אם אני מצליח להגדיל את מספר הלקוחות שלהם, היה חשוב לי לצבור הצלחה לפני שאני מציע את עצמי.

4 צפייה בגלריה
זיו רענה
זיו רענה
זיו רענה. בדרך להגשים את החלום
(צילום: קובי קואנקס)

"נפגשתי איתם, בנינו תוכנית וכל מי שנצמד להנחיות הצליח בגדול, היו כאלו ששילשו את מספר הפניות אליהם. נהנתי מזה והבנתי שזה הכיוון שלי, לפני חצי שנה כשהבנתי שרמות הריכוז בבית לא גבוהות ויש יותר צורך להיפגש עם מאמנים שכרתי משרד משלי, היום אני שוכר ברשת חללי עבודה dogether בסניף ראשונים במגדל העסקים עזריאלי ראשונים, זה קרוב לי לבית וגם הוויב שם מצוין. יצא לי לעבוד עם כמאה מאמני כושר, עכשיו אני מלווה בערך 30, זו תוכנית לשלושה חודשים".
מהיכן הידע בתחום?
"בהתחלה רכשתי קורסים, כמובן עם הכסף של ההורים ועם הסכמתם, גם עקבתי אחרי אנשים גדולים בתחום והיום אני עובד עם היזם עומרי כהן. יש לי יכולת ללמוד המון מידע ומהר, אני נותן 100 אחוז מעצמי, זה בא על חשבון שינה, בילויים וחברים, אפילו בהפסקות בבית הספר אני עובד. אני לא הולך לבר מצוות של חברים, לא יוצא איתם לסרטים, אני אפילו לא עוצר להסביר להם מה אני עושה כי זה לא יקדם אותי לשום מקום. גם הבילויים האלו לא חסרים לי, אין לי זמן פנוי עבורם, אולי בעתיד אחרי שאבסס את עצמי כלכלית אם זה יחסר לי אז אתפנה גם לחברים. אני מאמין שבסוף כולם מתים, ואתה לא רוצה להתחרט על מה שלא הפסקת".

תמיכה מאבא ואמא


"יש לי ויז'ן בראש, החלום שלי זה להיות מיליונר עד גיל 18 ואני לא עוצר בדרך, בהגדרה זה אומר 3.6 מיליון שקל נזיל, לא מושקע בנכס. אנשים חושבים שאין לי ילדות אבל מבחינתי זו הילדות הטובה ביותר, כי אני באמת אוהב את מה שאני עושה. רוב בעלי העסקים משקיעים בעסק ממקום של שנאה, כי הם שונאים את העסק שלהם ושונאים שיווק, הם אוהבים רק את השירות שהם נותנים. אני באמת אוהב את העסק שלי, להיות בעל עסק זו חבילה מלאה, אי אפשר לרצות רק חלק. אני מגיע לעבודה שלי ממקום של סיפוק, אני באמת רוצה לעשות עסקים טובים יותר".
למה שמישהו יפנה לאיש מקצוע בן 14 ולא לבעל מקצוע מבוגר עם ותק של שנים?
"אני תמיד אומר שאני בן 14, אבל בוא נדבר בתוצאות ובמבחן התוצאה אני מצליח. 97.3 אחוז מהעסקים שליוויתי הצליחו להגדיל את הפניות אליהם. הגיל הוא לא מכשול, להיפך, מחקרים מראים שבני 14 קולטים דברים חדשים הרבה יותר טוב מבני 30, או 40 או 50. העורך וידאו שלי בן 15, אני רואה בו בעל עסק לכל דבר.

4 צפייה בגלריה
זיו רענה
זיו רענה
זיו רענה. "מתכנן לקחת את כל המשפחה שלי לטיול בחו"ל"
(צילום: קובי קואנקס)

"החלום המקצועי שלי זה להמשיך לעבוד ולהתרחב, ללוות אלף בעלי עסקים מתחומים שונים. לא מעניין אותי להשוויץ בהצלחה שלי או בכסף, לפרסם סרטונים של מכוניות יוקרה או חופשות כמו אנשים אחרים מהתחום שלי, אני מאמין שמי שבאמת עשיר לא מנפנף בזה. אבל יש גם פינוק בסוף העבודה הקשה, בקרוב אני מתכנן לקחת את כל המשפחה שלי לטיול בחו"ל על חשבוני, אין לי ספק שהייתי מצליח בכל מצב, אבל הודות להורים שלי זה היה יותר קל כי הם נתנו לי גב".
שי רענה, אביו של זיו: "זיו הוא גאווה גדולה עבורנו. הוא הולך לכיוון משהו שהוא אוהב מאוד, ואני שמח בשבילו וגם משתדל לעזור לו. בעבר הייתי עצמאי ואני מכיר את התחום. כמובן שלפעמים אני אומר לו לקחת קצת זמן לעצמו כי הוא עסוק מדי, אבל הוא יודע לחלק את הזמן שלו נכון. הוא בכיתת מופת ובשנה הבאה הוא רוצה לעזוב כי זה מוסיף עליו לחץ, אני רוצה שהוא ימשיך, אבל הוא מתכנן את הזמן שלו אחרת. רק בסופי שבוע אני מבקש שלא יעבוד, שיקדיש קצת זמן למשפחה".
איך מגדלים ילד כל כך יוצא דופן?
"לא יודע, מבחינתי לא שינינו שום דבר", הוא מוסיף בהומור, "הבאתי לו את הספר 'אבא עשיר אבא עני' אולי זה השפיע עליו. זיו הוא ההגדרה של הפתגם 'אין דבר העומד בפני הרצון'".