מועצת עיריית ראשון לציון אישרה הערב רישום זוגיות לזוגות שאינם נשואים ומקיימים משק בית משותף וזאת לצורך קבלת זכויות ושירותים עירוניים.
2 צפייה בגלריה
תעודת המשפחה - בינתיים לא בחולון
תעודת המשפחה - בינתיים לא בחולון
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
כיום המדינה לא מכירה בזוגות שאינם נשואים ולכן אינם מוכרים לצורך קבלת שירותים כלליים. ראש העירייה, רז קינסטליך: "כעיר פלורליסטית ושוויונית המקבלת ומכילה את כולם, ראינו את הצעד הזה כצעד טבעי שעושה צדק לרבים בעיר. נמשיך להכיל ולתת מקום וביטוי לכל האוכלוסיות בעיר".
קראו גם:
מדובר בהצעה שקידמה חברת מועצת העיר, אילנית הרוש, המחזיקה בתיק בריאות הציבור והלהט"ב: "במקום שבו המדינה מותירה חור עצום, אני גאה שמועצת העיר אישרה את המתווה ומובילה לשוויון והכלה. אני מברכת שהנושא זכה לתמיכתו של ראש העירייה, רז קינסטליך, שסייע לי בענק לדחוף את הנושא, ביחד עם חברי הנהלה נוספים וזאת כחלק מעידוד לחברה סובלנית, מכילה ומכבדת".
על פי המתווה, העירייה תקים מרשם של תושבים ידועים בציבור, על סמך חתימה בפני עורך דין, לפיו הם מקיימים משק בית משותף, אורח חיים של ידועים בציבור ומתגוררים בראשון לציון. לאחר מכן, יוכלו הרשומים במרשם הזוגיות העירוני לקבל הנחות לצורך רישום לחוגים, הנחות בשירותי תרבות וספורט, תווי חנייה ועוד.
2 צפייה בגלריה
(רז קינסטליך | צילום אבי מועלם)
בראשון לציון חיים יחד זוגות רבים שאינם נשואים, אך מקיימים ומנהלים משק בית משותף. ישנם זוגות שלא יכולים להינשא בארץ על פי חוקי המדינה או לא מעוניינים להינשא. בהיעדר הכרה רשמית של המדינה, נשללות מזוגות אלו זכויות ושירותים שונים. ראשון לציון מצטרפת לשש רשויות שהעבירו מתווה דומה, בשינויים מסוימים, במועצת העיר, בהן תל אביב, רמת השרון, כפר סבא, גבעתיים, רמת גן ומודיעין.
לכל העדכונים – חדשות ראשון לציון