סוף טוב לכלב שלג מגזע כנעני שעל פי החשד עבר התעללות, הזנחה ומניעת טיפול רפואי. מהנדס חשמל מאזור המרכז המתין בציפייה גדולה שתגמר תקופת ההחרמה ויוכל לאמץ אותו. "קניתי לו הרבה דברים. מה שהוא עבר, גרם לי לרצות לאמץ דווקא אותו", סיפר.
1 צפייה בגלריה
הכלב שלג
הכלב שלג
הכלב שלג
(צילום: דוברות עיריית ראשון לציון)
קראו עוד:
כזכור, לפני כחודש החרים השירות הווטרינרי העירוני בראשון לציון, כלב שהוחזק בתנאים ירודים, כשהוא נמצא מוזנח ועם רגל שבורה. הכלב הוחזק על ידי תושב שהיו כנגדו תלונות בעבר על תנאי החזקה ירודים ושוטטות של כלב אחר.
הכלב הועבר לבית החולים הווטרינרי ועבר ניתוח מסובך לתיקון השבר. הוא עבר את תקופת השיקום בכלביה העירונית וטופל על ידי רופאי וצוות השירות הווטרינרי. שלג הספיק גם לעבור הערכה התנהגותית של מאלף מצוות האימוצים בכלביה ונמצא שרוחו לא נשברה מההזנחה. בעיריית ראשון לציון ציינו כי הליווי של השירות הווטרינרי ימשך גם אחרי האימוץ בביקורת רפואית מתוכננת ומפגש עם המאלף בביתו החדש.
הפנייה על הכלב התקבלה משכניו של התושב שטענו שהכלב מוזנח, מוחזק בתנאים לא הולמים, קשור בשרשרת בסביבה של צואה. כן העידו כי בעל הכלב נוהג להכותו. לטענתם רגלו של הכלב נשברה לאחר שנפגע בתאונת דרכים, אולם בעליו סירב לתת לו טיפול רפואי. הווטרינר העירוני, ד"ר תומר ניסימיאן, מסר לבעליו הודעת החרמה בנוכחות צוות השיטור המשולב עקב חשדות לעברה על חוק צער בעלי חיים, הסדרת הפיקוח על כלבים ופקודת הכלבת.
עם החרמת הכלב, אמר ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, שאין לתופעות כאלו מקום בעיר שלנו ובכלל: "לא נאפשר לאיש לפגוע בבעלי חיים ונהיה בלתי סלחניים במקרים כאלו".
לדברי ד"ר יהונתן אבן צור, מנהל השירות הווטרינרי: "בכל שנה אנו נתקלים במקרים בודדים המשלבים צער בעלי חיים והחזקת בעלי חיים באופן המנוגד לחוק וגורם למטרד. במרבית המקרים אנו מצליחים לשפר את תנאי ההחזקה של בעלי החיים, תוך שימוש בסמכותנו וסיוע בגורמים נוספים, כמו החברה לבטחון. במצבים קיצוניים, ולאחר שמצאנו שהתושב לא משתף פעולה, אנו מפעילים את כלל סמכותיותנו".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון