"רונצוק ומלוש" - מלי גרימדר

חנות הבגדים של מלי גרימדר וגיסתה ברחוב ז'בוטינסקי המתחדש, "רונצוק ומלוש", פועלת מזה חמש שנים. "העסק שלנו מתבסס על ייבוא של בגדים ומכירה שלהם בחנות", היא מספרת.
3 צפייה בגלריה
מלי גרימדר
מלי גרימדר
מלי גרימדר
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
לדבריה, עוד לפני הקורונה הורגשה ירידה בכמות האנשים שפוקדים את חנויות הרחוב. "בתחום הזה יש עליות ומורדות לאורך השנים, והתנועה באיזור שלנו היתה גבוהה, אבל בתקופה האחרונה היא הידלדלה כי באופן כללי יש נהירה של אנשים לקניונים. בכלל, פעם הרחוב היה יותר אטרקטיבי. גם בתי הקפה שהיו סביב הלכו ונעלמו".
בכל זאת היא מוצאת סיבה לאופטימיות. "התקופה הראשונה של הסגר היתה כזו שלא ידענו עם מה אנחנו מתמודדים. התחילו לספור מתים ואנשים בקבוצות סיכון חששו בכלל לצאת מהבית, וגם החזרה היתה מאוד זהירה. הפעם זה נראה אחרת לגמרי. הימים שמאז החזרה מהגל השני היו מטורפים. נראה שאנשים רק רוצים לצאת החוצה ולנשום אוויר או לקנות. העובדה שהקניונים לא נפתחו גם כן עזרה לנו, אז האמת שבינתיים זה נראה לא רע וזה נחמד מאוד".

חנות הצעצועים - שלומי אסרף

מי שלא מצליח לגלות התלהבות מהחזרה החלקית לשגרה הוא שלומי אסרף, בעליה של חנות צעצועים בכיכר המייסדים.
3 צפייה בגלריה
שלומי אסרף
שלומי אסרף
שלומי אסרף
(צילום: אבי מועלם)
"העסק חזר לעבוד השבוע אבל אין התרגשות אלא ייאוש גדול, כי זה לא מה שהיה פעם. בעבר העבודה היתה טובה יותר, אבל היום לא מגיעים כמעט לחנות. להרבה אין כסף להוציא והתנועה דלילה. אני שורד את התקופה הזו לאט ובזהירות, מנסה לשרוד כמו כולם. זה מאבק יומיומי ומלחמה תמידית. זו תקופה שאף אחד לא יודע לומר מה יהיה או לא יכול להבטיח מה יקרה ולכן יש המון חוסר ודאות. עכשיו אני חושש מסגר נוסף. אם יהיה עוד אחד כזה המצב יהיה כבר בלתי הפיך. כבר עכשיו קשה לנו, אז מה יקרה אם יהיה שוב פעם? היו שלבים שרציתי לחזור לעבוד, אבל המחשבה שאני אקבל דוח של 5,000 שקלים ולא בטוח שאדע איך לשלם אותו, הצליחה לגרום לי להישאר בבית".

"תוש וטוש" - רחל נוריאלי

"תוש וטוש", חנות ספרי לימוד ומכשירי כתיבה ברחוב ויניק, פועלת למעלה מעשור. "אנחנו מוכרים ספרי לימוד, מכשירי כתיבה, חולצות בית ספר ועוד", מספרת הבעלים, רחל נוריאלי.
3 צפייה בגלריה
רחל נוריאלי
רחל נוריאלי
רחל נוריאלי
(צילום: אבי מועלם)
"העסק שלנו עובד יפה. יש ברדיוס שלנו כמה וכמה בתי ספר אז ילדים באים, קונים מתנות לפני בית הספר או אחרי בית הספר. גם סבתות או אמהות שבאות לאסוף את הילדים היו נכנסות לכאן ורוכשות ציוד והתפרנסנו בכבוד. לא התעשרתי אבל היה כיף, כי אני גם אוהבת את האינטרקציה עם האנשים. מאז שהחלה הקורונה כבר נכנסנו לשני סגרים וזה קשה לנו מאוד. הוצאנו את העובדים לחל"ת ונאלצנו להסתגר בבית. השבוע הצבע חזר קצת ללחיים, אבל הקופות עדיין לא מדברות בעד עצמן. החזרה עשתה לנו טוב, כיף לי לראות מחדש את הילדים, אבל יש גם חשש לצד ההנאה ואני מקפידה מאוד על ההנחיות כדי לשמור על הבריאות של כולם".