הספריות העירוניות בראשון לציון חזרו בימים האחרונים לפעילות, זאת אחרי כמעט חודשיים בהם היו סגורות בגלל העלייה בתחלואה בקורונה והסגר. מי שהתגעגע ממש לחזור ולפקוד את הספרייה הוא דניאל מירנסקי בן העשר, תלמיד כיתה ה' שהוכתר לפני כמה חודשים לשיאן הקריאה הצעיר בעיר עם הספק של לא פחות מ־30 ספרים בחודש.
2 צפייה בגלריה
דניאל מירנסקי
דניאל מירנסקי
דניאל מירנסקי
(צילום פרטי)
קראו גם:
מירנסקי ניצל את ימי הסגר בין זום לזום כדי לקרוא עוד ועוד ספרים, אלא שהתחביב הפך בימים אלה למורכב יותר בשל הסגרים שמנעו את החלפת הספרים בספריות העירוניות שנסגרו.
"אני הולך הרבה לספרייה להחליף ספרים והשבועות האחרונים היו לא פשוטים עבורי", מספר חובב הקריאה הצעיר ומגלה אילו פתרונות מצא בהתחשב במגבלות על חידוש המלאי. "נאלצתי לקרוא כמה פעמים מחדש ספרים שיש לי כמו 'כשסבא אליהו היה קטן' או 'המורה דרורה לא מפלצת' וגם הזמנתי ספרים חדשים באינטרנט. מעבר לכך אני משחק גם שחמט ובונה רובוטים, ככה שמצאתי מה לעשות. אני שמח שאפשר לחזור לספרייה, להחליף ספרים ולחדש את המלאי. הייתי קורא שם המון ולפעמים הייתי הולך לספרייה של הגדולים, לקרוא שם ספרים של גדולים".
אז כמה ספרים הצלחת לקרוא בתקופת הסגר?
"אני לא ממש סופר כמה ספרים אני קורא, אני פשוט קורא ושם אותם בצד ועובר לספר הבא אבל זה הרבה. אני גם לא יודע כמה זמן אני מקדיש לכך כל יום אלא פשוט מתיישב ומתחיל לקרוא בדרך כלל".
ומה לגבי מסכים?
"אני לפעמים רואה טלוויזיה אבל מעדיף בעיקר ספרים, אבל זה גם תלוי במצבי רוח. אני ילד שכל פעם יש לו מצב רוח משתנה וגם העדפות משתנות. אני הרבה זמן במחשב כי יש לי משחקי שחמט ואז אני מקדיש הרבה זמן גם למסך אבל לדברים חשובים, לא לסרטונים ביוטיוב. אם אני צופה בסרטונים ביוטיוב אז זה כדי לראות סרטוני הדרכה".
2 צפייה בגלריה
כותר ראשון
כותר ראשון
כותר ראשון
(צילום פרטי)
ומה עם בית הספר? אתה מסתדר עם שיעורי הזום?
"אני מתגעגע לבית הספר, החברים שלי חסרים לי מאוד. אני רוצה לחזור כבר כדי לחוות שוב את הקטע החברתי. אני גם רוצה לחזור כבר לשיעורי מתמטיקה שנתנו לי אתגרים".