עיריית ראשון לציון ממשיכה במאמציה לקבל לידיה שטחים נוספים בדרום מערב עבור חופי רחצה. הפעם הסוגיה עלתה במסגרת ביקורו של ממונה מחוז מרכז במשרד הפנים, יהונתן בר סימן טוב, שהגיע עם נציגים נוספים ממשרד הפנים, ביניהם מנהל האגף לחופי רחצה, עאטף חיראלדין.
1 צפייה בגלריה
ביקור הממונה בחוף
ביקור הממונה בחוף
ביקור הממונה בחוף
(צילום: עידן גרוס)
קראו גם >>>
קינסטליך סיפר כי ראשון לציון מתמודדת עם מאות אלפי מתרחצים מדי שבוע על רצועת חוף רחצה קצרה של פחות מקילומטר "מדי סוף שבוע בחודשי הקיץ אנחנו מנהלים כאן אירוע לכל דבר ועניין. כביש 431 הביא לכך שכל תושבי פנים הארץ מגיעים לחוף שלנו ואנחנו תחת עומס בלתי נתפס. יש לנו כביש אחד שמוביל לחוף הים וכשהוא נסתם, תושבי השכונה סובלים. אם משרד הביטחון יפנה את חלק מהשטח, נוכל להקים עורק נוסף לחוף".
סוגיה נוספת שמנכ"ל העירייה, דודי גיל, העלה הייתה הקמת שובר גלים צף. בשנה וחצי האחרונות עיריית ראשון לציון דוחפת כדי לקדם את הנושא. מדובר בשובר גלים ידידותי שמוקם רק בחודש הקיץ. מדובר בפתרון שפועל בהצלחה בחו"ל אך לא קיים בארץ. משרד הפנים אישר באופן עקרוני את המהלך, בכך צפויה ראשון לציון חלוצה בארץ שתקים שובר גלים צף.
במסגרת ביקורו של ממונה המחוז, התקיים תרגיל שדימה שלוש טביעות במקביל. בתרגיל השתתפו מצילי האגף בפעולה עם חסקה, אופנועי ים, רכבי שטח ועוד. נכון לעכשיו, מאז תחילת עונת הרחצה, שהחלה באיחור, נמשו מהמים 81 מתרחצים שהיו בסכנת טביעה. מנהל אגף חופים ואגמים, אלי שוורצברג, ציין בפני ממונה המחוז כי ראשון לציון היא העיר היחידה בישראל שמפעילה שירותי הצלה בחודשי הקיץ עד החשיכה. לדברי שוורצברג מדובר בפרק זמן נוסף שהעירייה מתקצבת והינו קריטי למניעת אבדות בנפש של מתרחצים.