תושבי שכונת נווה ים סובלים לאחרונה מעלייה חדה במקרי הפריצות לבתים. "היה לילה אחד שבו שוטרים שהגיעו לבית שנפרץ סיפרו לנו שבאותו הלילה היו עוד חמש פריצות שונות לבתים בשכונה", אומרים בשכונה. "אנשים פה הולכים לישון בפחד".
2 צפייה בגלריה
נווה ים
נווה ים
נווה ים
(צילום: אבי מועלם)
סרטונים שנקלטו במצלמות האבטחה בבתי התושבים בשכונה חושפים תופעה מטרידה: מדי לילה מגיעים לאיזור פורצים לבושי שחורים ועטויי כפפות, כשהם חובשים על ראשם גרביונים כדי לטשטש את זהותם. אותם גנבים נכנסים לבתים בשקט ועוברים בין המגירות, אוספים דברים אל תוך כיס המעיל וחומקים החוצה.
קראו גם:
"בחודשים האחרונים יש עלייה מטורפת בכמות הפריצות לבתים אצלנו בשכונה", מספר אחד התושבים. "כמעט כל לילה עוברות הודעות בקבוצות הוואטסאפ של השכונה עם תמונות וסרטונים ממצלמות אבטחה שבהן רואים כנופיות של פורצים נכנסים לחצרות ולבתים. השעה היא קבועה. מדי לילה, הם מגיעים בין השעות שלוש וארבע, בדרך כלל בזוגות. התושבים פה הולכים לישון בחשש גדול ובחוסר ביטחון. לאחר שנעשתה פנייה לחברה לביטחון, הם התחילו להפעיל סיור של ניידת עירונית בשעות הלילה בתקווה להרתיע את הפורצים. יש תושבים שגם לא הולכים לישון בלילה כדי להשגיח על מה שקורה".
2 צפייה בגלריה
פריצות
פריצות
פריצות
(המחשה: shutterstock)
מחזיק תיק הביטחון במועצת העירייה, חבר המועצה מקסים בביצקי: "אלה גלים שקורים בכל פעם במקום אחר, ועכשיו זה בנווה ים. אני אקיים פגישה עם התושבים ונציגי השכונה ואנשי השיטור העירוני כדי למצוא את הדרך להחזיר את הביטחון לתושבים. נתתי הוראה להגביר את הסיורים בשכונה, כך שגם הפקחים וגם השיטור העירוני צריכים להחזיר את הביטחון לתושבים. לדעתי כנופיות הפורצים מגיעות מהנגב".