תושבת נס ציונה שאמה נפטרה לפני כשלושה שבועות רכשה חלקת קבר מחברה קדישא בראשון לציון במטרה לקבור את האם המנוחה ליד אביה בבית העלמין גורדון. אלא שלהפתעתה היא גילתה כי בחברה קדישא מגבילים את גובה המצבה. בעקבות זאת היא פנתה אל בית המשפט בדרישה שיורו להנהלה לתת לה את האישור המיוחל.
1 צפייה בגלריה
בית עלמין גורדון
בית עלמין גורדון
בית עלמין גורדון
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
לטענת הבת, לפני שלושה שבועות אמה נפטרה ולכן היא עסוקה בימים אלו בבניית המצבה לקראת ציון חודש לפטירתה. לדבריה, גם אביה וגם אמה היו תושבי ראשון לציון ומאחר שאביה נקבר בבית העלמין גורדון, היא רוצה שגם אמה תיקבר שם, בסמוך אליו. בכדי שדבר זה יתבצע, יום לפני הלוויה היא שילמה לחברה קדישא 37 אלף שקלים וקיבלה לידיה את חלקת הקבר. כעת, כשהיא מנסה להקים מצבה, שוב היא נתקלת בקשיים.
לדברי התובעת, ברצונה להקים מצבה שגובהה 1.40 מטר, שכן גם המצבות הסמוכות מתנשאות לגובה זה. למרות זאת, בחברה קדישא הבהירו לה כי הם אינם מוכנים לאשר זאת והודיעו לה כי עליה להקפיד שהמצבה לא תתנשא לגובה של יותר מ־80 ס"מ. אלא שהבת האבלה סירבה לדרישה והחליטה לפנות לבית המשפט ולבקש מהם להורות לחברה קדישא לבטל את האיסור ולאפשר לה להקים את המצבה לבקשתה. בשלב זה הבקשה ממתינה להכרעה של בית המשפט.
מחברה קדישא נמסר בתגובה: "לנוכח מצוקת המקום החברה קדישא מקיימת את מדיניות הממשלה לצפיפות של 500 נפטרים בדונם, על מנת לאפשר לנפטרים להיטמן לצד יקיריהם. אשר על כן גובה כל המצבות שמוקמות כיום בבתי העלמין ללא יוצא מן הכלל באופן אחיד וגורף עומד על כ־0.80 ס"מ על מנת לשמור על אחידות ובטיחות כאחד וזאת מפני שלצערנו אנו עדים להזנחה לאורך השנים ועקב כך גם למצבות שנופלות וגורמות לנזק בטיחותי ונזק למצבות הסמוכות. במקרה זה ולפנים משורת הדין מדובר בחלקה ישנה מאוד והתפוסה בה כמעט מלאה פנו הצדדים והגיעו להבנה בדבר גובה מוסכם והמצאת אישור בטיחות כנדרש לשביעות רצון הצדדים".