בראשון לציון מתקשים לעכל את הטרגדיה. התרסקות המטוס ליד משמר העמק אתמול (שלישי) הסתיימה במותו של ליהוא בן בסה, בן ה-19, בוגר מקיף ג', תיכון עמית עמל בראשון לציון, והותירה חלל כבד. יחד עמו נהרג מדריך הטיסה, רב-סרן (מיל') איתי זיידן מקיבוץ שובל.
3 צפייה בגלריה
ליהוא בן בסה ז"ל. זירת האירוע הטראגי
ליהוא בן בסה ז"ל. זירת האירוע הטראגי
ליהוא בן בסה ז"ל. זירת האירוע הטראגי
(צילום: מהפייסבוק, דוברות איחוד הצלה)
קראו גם:
שיבולת בן-בסה, אמו של רב"ט ליהוא בן- בסה ז"ל, הספידה את בנה כאב גדול: "ליהוא שלי - ילד מדהים שאתה - כל כך בשמחה ותקווה הלכת לשירות - התאפקתי לא לדבר איתך על הפחדים שלי, לא רציתי לעצור את התנופה והמחוייבות שלך - אלוהים - למה? למה אותך? אני לא מבינה. ילד עדין, שקט, אבל יש בך כל כך הרבה כישרונות וחכמה בכל תחום. ב-3 השנים האחרונות - לקחת אחריות על עצמך וגם עלינו - עם אבא שלך - עם אחיך התאום - ואיתי - אפשר היה תמיד לסמוך עליך, להישען , לדבר . בשיחות - על כל נושא - ידעת תמיד לסדר את הדברים נכון - למדתי ממך כל כך הרבה. מאיפה שאבת את הידע וההיגיון הבריא? כמו מתנה משמים - היה בך שקט מיוחד וביטחון פנימי שאין לי מושג מאיפה השגת. מה נעשה בלעדיך מתוק שלי?".
3 צפייה בגלריה
משפחת בן בסה בימים שמחים
משפחת בן בסה בימים שמחים
משפחת בן בסה בימים שמחים
(צילום: באדיבות המשפחה)
אמש הגיעו עשרות חבריו לכיתה של ליהוא בן בסה ז"ל אל רחבת התיכון שבו הם למדו והדליקו נר לזכרו, מנסים לחזק אחד את השני ובעיקר לא מאמינים שהם עומדים לקבור את בן כיתתם.
אחד מחבריו הטובים הוא גיא פרץ. "אנחנו יחד מכיתה א', חברים קרובים שעושים הכל יחד" הוא אומר בקול שבור.
"כולנו בשוק. אני עדיין לא מעכל את זה. אתמול קיבלתי את הפוסט של אבא שלו ולא האמנתי שזה נכון, קיוויתי שזה זיוף אבל כשהתברר שזו האמת הקשה לקחתי את זה מאוד קשה. כולנו כאן בהלם.
ליהוא היה בנאדם מיוחד, צנוע, שקט היה כל כך טוב לכולם. בלימודים הוא היה גאון אבל לא החצין את זה. תמיד הוא רצה להיות טייס וגם כשהוא התקבל לקורס הוא לא השוויץ בזה אלא שמר זאת לעצמו. ככה הוא היה, שומר לעצמו דברים, ילד מופנם שכזה. הוא היה מדבר על קורס הטיס רק אם היו שואלים אותו על זה".
3 צפייה בגלריה
נרות לזכרו של ליהוא בן בסה
נרות לזכרו של ליהוא בן בסה
נרות לזכרו של ליהוא בן בסה
(צילום: באדיבות חבריו)
מוקדם יותר כתב אביו, שלמה, בפוסט: "בני ליהוא, מחמד נפשי, נקטל בתאונת אימונים בקורס טיס במטוס שהתרסק. עולמי חרב עלי".
ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "ראשון לציון מרכינה ראשה! בשמי ובשם תושבי ראשון לציון אני שולח חיבוק חם והשתתפות בצערה הכבד של משפחת בן-בסה היקרה על מותו הטראגי של יקירנו, בן העיר, ליהוא בן- בסה ז"ל, היום בתאונת אימונים במסגרת קורס טיס. לנצח ננצור בליבנו את זכרו של ליהוא.ולא תוסיפו לדאבה עוד!".
לוויתו של רב-טוראי לִיהוּא בֶּן-בָּסָה ז"ל, תערך היום (ד'), 25 בנובמבר 2020, בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בראשון לציון.