תושבים המתגוררים בשכונת קריית ראשון גילו להפתעתם בימים האחרונים שאחד ממגרשי החניה המשותפים לבניינים הפך לשטח פרטי לדיירי בניין אחד בלבד. "מצוקת החניה בשכונה היא גדולה מאוד ועכשיו היא כבר הפכה לבלתי אפשרית", מספר אחד התושבים. "זה לא יכול להיות שאנשים על דעת עצמם יהפכו חניה ציבורית לפרטית ואף אחד לא יעשה כלום".
1 צפייה בגלריה
מצוקת חניה
מצוקת חניה
מצוקת חניה
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
הסבר קצר: בחודשים האחרונים הפכה תופעת הפיכת החניות שעד כה שימשו את הציבור לפרטיות לנפוצה יותר ויותר. מדובר בהחלטה של דיירים שגילו כי השטח שלהם הוא פרטי ולא ציבורי, הציבו מחסום והפכו את המגרש לפרטי. יש לציין כי למרות זאת, במשך שנים רבות קיבלו הדיירים שירות עירוני כאילו מדובר בשטח ציבורי.
"היה שטח חניה גדול שהיה משותף לשלושה בניינים", מספר מאיר גיסי, אחד הדיירים, "כבר לפני חצי שנה החליטו באחד הבניינים להפוך גוש מסוים לחניה פרטית בטענה שמדובר בשטח שלהם בטאבו. פנינו לעירייה ושם אמרו לנו שהם אכן קיבלו אישור שכן מדובר בשטח שלהם. לפני שבוע חזרתי לבית ורציתי להיכנס לחניה אבל גיליתי שדיירים נוספים הציבו עמודי חניה וסימנו את החניות עם ספריי צבע. העירייה שוב אמרה לנו שמדובר בשטח פרטי והם לא מתערבים, מה שלא ברור כי לא הוצג שום אישור רשמי. היה כאן במשך שנים מצב מסוים ועכשיו שינו אותו באופן חד־צדדי, העירייה צריכה לעשות פה סדר. מעבר לכך, יש לנו בעיית חניה גדולה מאוד והמצוקה קשה, בעירייה לא רק שלא מסייעים אלא רושמים דוחות כאילו אין מצוקה בשטח".
מחזיק תיק התחבורה והחניה איציק אבשלומוב הודה שאכן יש בעיה: "מדובר בקבוצת דיירים שהציבו מחסום בכניסה לחניה שלהם והפכו אותה לפרטית. יש עוד מקרים כאלה בראשון לציון ואלה תקדימים מסוכנים מאוד. זאת בעיה שצריך לבדוק אותה לעומק. בקריית ראשון תושבים גילו שחלוקת הקרקעות לא סומנה כראוי ויש שטחים בתוך שטחי החניה שהם פרטיים. זה כבר המקום השלישי שעושה את זה והכיוון הוא לא טוב. זה בטיפול העירייה כדי לנסות לראות מה אפשר לעשות".