כבר זמן רב שאייל אדירי מנהל סאגת התכתבויות בלתי נגמרת עם עיריית ראשון לציון שמאיימת לעקל לו את חשבון הבנק בגלל דוח שהוא מסרב לשלם. "עד היום אני צריך להסביר לעירייה למה לא נעשתה שום עבירה", הוא אומר בייאוש.
1 צפייה בגלריה
אדירי והדוח
אדירי והדוח
אדירי והדוח
(צילום פרטי)
קראו גם:
ראשית המעשה בשנת 2014 אז הבחין אדירי בכלב וליטף אותו. "ניגשה אלי פקחית ששאלה אותי למה הכלב בלי רצועה. עניתי לה שאין מושג כי הכלב לא שלי. המשכתי ללכת והכלב הלך אחרי מטרים ספורים אבל אז נעצר וחזר על עקבותיו. לפתע שמתי לב ששתי הפקחיות ממשיכות במשך זמן מהלכת בעקבותיי".
לדברי אדירי, בשלב כלשהו עצר אותו פקח אחר וביקש ממנו למסור לו את הפרטים המזהים שלו בטענה שהוא מסתובב עם כלב ללא רצועה. "באמת שלא הבנתי מה הוא רוצה ממני ושאלתי אותו היכן הוא רואה כלב אבל הוא טען שפקחיות ראו אותי מסתובב עם כלב ללא רצועה ולכן רשם לי דוח תוך שהוא מציין שהוא עצמו לא ראה את העבירה מתבצעת".
אדירי ההמום ערער על הדוח והגיע עד לבית המשפט. "עורכת הדין של העירייה הציעה שאשלם מחצית מהדוח ובכך נסגור את הסיפור אבל אני התנגדתי כי לא עברתי שום עבירה. בשלב כלשהו השופט הציע פשרה - הוא לא ירשיע אותי ואני לא אשלם דבר ורק אתחייב שאם אעשה דבר שכזה עוד פעם אקבל קנס. הסכמתי וזאת רק מתוך הבנה שאם אני אמשיך להתעקש על האמת אז המשפט יימשך ואי־אפשר לדעת מה יקרה בסוף".
אדירי חשב לתומו שבכך תם הנושא, אלא שלהפתעתו לפני כמה חודשים, שש שנים אחרי, הוא קיבל לפתע דוח מהעירייה עם כפל קנס על הדוח ההוא, תוך איום שאם הנושא לא יוסדר הוא יעבור לטיפול ההוצאה לפועל.
"הופתעתי מהחלמאות ועניתי להם שהם צריכים לבדוק את זה כי ההרשעה שלי בוטלה", הוא אומר בכעס, "אבל בעירייה ענו לי שבשלב זה אי־אפשר לערער כי עבר יותר מדי זמן".
מהעירייה נמסר: "אכן נפלה טעות בהזנת דרישת תשלום. עם קבלת הפנייה, בוטלה דרישת התשלום. אנו מתנצלים על החוויה הלא נעימה ופועלים להפקת לקחים כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".