זוג קשישים מראשון לציון המפעיל דוכן מפעל פיס כבר עשרות שנים, הגיש תביעה כנגד עיריית ראשון לציון. לטענתם, העירייה מנסה לסלק אותם מהמיקום שלהם במקום מרכזי ברחוב הרצל בעיר, למרות פסיקת עבר שמורה רק להעתיק אותם למקום סמוך.
2 צפייה בגלריה
(מפעילים את הדוכן משנות ה- 80 | צילום: ירון ברנר)
קראו גם:
התביעה הוגשה נגד עיריית ראשון לציון והוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, ובה טוענים בני הזוג, שניהם באמצע שנות השבעים לחייהם, כי בשנת 1984 הם רכשו זכות להפעלת דוכן הפיס, ומאז במשך 36 שנים ברציפות, הם מתפרנסים מהפעלת הדוכן. במשך השנים עיריית ראשון לציון הכירה בזכויותיהם וחתמה איתם הסכמי הפעלה המתחדשים מעת לעת.
"מסכת העובדות המתוארת בכתב התביעה, מתארת בריונות שלטונית וחוסר הגינות משוועת בפעולותיהן של הנתבעות, שלאורך שנים עושות כל שידן משגת בכדי לרמוס את זכויותיהם של התובעים", טוענים השניים בתביעה. לדבריהם, העירייה ביקשה "לנשל" אותם ולמנוע מהם להתפרנס, באמצעות תביעה לסילוק יד שהגישה נגדם לאחרונה - כך טוען עו"ד שלומי סהר המייצג את בני הזוג.
2 צפייה בגלריה
עו"ד שלומי סהר
עו"ד שלומי סהר
עו"ד שלומי סהר
(צילום: הילה שייר)
לטענתם, לאחר שהתבקשו בני הזוג להזיז את הדוכן ממקומו, נחתם הסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין, שלאחריו ניתן להם היתר להעתקת הדוכן למקום סמוך בשנת 2015. למרות זאת, העירייה תבעה מהם לאחרונה לפנות את הדוכן ללא כל פיצוי ומסרבת לחתום על ההארכת הסכם הפעלת הדוכן בפטור ממכרז, כפי שנהגה לאורך עשרות שנים.
כאמור, בעקבות דרישת העירייה, פנו מפעילי הדוכן אל בית המשפט בבקשה להוציא צו להעתקת מיקומו של דוכן הפיס למיקום שנקבע בפסק הדין הקודם, בהתאם להיתר הבניה, ולחייב את העירייה לחתום עמם על הסכם הפעלת דוכן הפיס ללא מכרז, או לשלם להם פיצויים על סילוקם מהמקום.
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "הפונים קיבלו בעבר הרשאה להפעלת דוכן פיס ברחוב הרצל. מלכתחילה רשות השימוש הייתה מוקצבת בזמן. בשנת 2017 פג ההסכם האחרון עמם. משכך אין להם רשות להשתמש בקרקע".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון