קאנטרי ראשון לציון

אטרקציות לילדים
הבריכה המרכזית בראשון לציון שנמצאת בניהולה של ההסתדרות פותחת את שעריה הקיץ והיא רואה לנגד עיניה את הפעילות למען הילדים לאחר שנת קורונה מתסכלת. "יהיו פה המון אטרקציות לילדים", מגלה מנהל הבריכה דורון דנינו, "זאת אומרת שנפעיל עבורם ג'ימבורי, יהיו להם פעילויות מחוץ למים ובתוך המים, מתנפחים, הצגות בידור מיועדות לגילאים הקטנים ועוד דברים רבים. גם למבוגרים צפויות הופעות ופעולות הווי לחודשי הקיץ".
6 צפייה בגלריה
קאנטרי ראשל"צ
קאנטרי ראשל"צ
קאנטרי ראשל"צ
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
הנקודה החשובה ביותר שעליה שמים דגש רב בבריכת הקאנטרי, כפי שמציין זאת דנינו, היא הבטיחות. "אנחנו מאוד מחמירים ועובדים עם מספר מצילים גדול יותר ממה שהתקן מחייב. אנחנו גם יוצאים עם קמפיין שקורא להורים לא להתעסק במסכים אלא להיות עם העיניים על הילדים".
עלות כניסה: 65 שקל למבוגר ולילד
גודל הבריכה: 25 מטר, חצי אולימפית
יש גם בריכת פעוטות
למי מותרת הכניסה: כרגע רק לבעלי התו הירוק
ימים נפרדים: אין

בריכת שיכון המזרח

600 תלמידי שחייה
"אנחנו התחלנו כבר השבוע את קורסי השחייה שלנו ו־600 תלמידים יגיעו לרכוש כישורי שחייה, כך שעונת הבריכות נפתחה רשמית", מספר מנהל הבריכה חן שניידרמן.
6 צפייה בגלריה
בריכת שיכון המזרח
בריכת שיכון המזרח
בריכת שיכון המזרח
(צילום: קובי קואנקס)
"עברנו שנה מאוד קשה ולכן החלטנו ללכת לקראת הציבור ולהקדים את פתיחת הבריכה לקהל הרחב עם כל האטרקציות, וכבר בתחילת חודש יוני הם יוכלו לבוא אלינו, בניגוד לתמיד שאנחנו פוחים רק ביולי. מי שיגיע לבריכה ייהנה מאטרקציות, פעילויות לילדים על הדשא והופעות. יש לי כבר רשימת המתנה גדולה של אנשים שרוצים לבוא אלינו לבריכה בימי שישי ולשכור מקום לאירועים פרטיים. אנחנו כמובן בריכה ציבורית ולכן לא נסגור אותה לאנשים באופן פרטי, אבל אנחנו כן ניתן להם מתחם מסוים בעלות כספית".
מחיר כניסה: 40 שקל למבוגר, 30 שקל לילד עד גיל 18
גודל הבריכה: 25 מטרים על 20
למי מותרת כניסה: כרגע רק לבעלי תו ירוק
שחייה נפרדת: יש ביולי-אוגוסט

קאנטרי 360

להזמין מקום מראש
הבריכה בקאנטרי של שכונת נחלת יהודה היא החדשה ביותר מבין כל הבריכות בראשון לציון והוקמה יחד עם מרכז הספורט לפני כחמש שנים. שמו של המקום עבר שינוי בשנת 2018, ולכבודו של ספי ריבלין ז"ל, תושב השכונה, הוחלט לקורא למקום על שמו. בנוסף, מי שמעוניין לייצר חוויה ספורטיבית יותר יכול לשלב את השחייה עם פעילות בחדר הכושר הסמוך.
6 צפייה בגלריה
הבריכה בנחלת יהודה
הבריכה בנחלת יהודה
הבריכה בנחלת יהודה
(צילום: קובי קואנקס)
"השנה הוספנו למתקנים של הבריכה גם סאונה יבשה", מספר רון גלנץ מנהל הקאנטרי, "כרגע אנחנו מתרכזים בעיקר בקורסים ולימודי שחייה, אבל בימי שישי ושבת היא נפתחת לקהל הרחב. למרות זאת, חשוב לדעת שאי־אפשר להגיע סתם ככה ולשלם רק בכניסה, אלא יש צורך להזמין מקום מראש ולהירשם באופן מסודר, כי השעות לקהל הן מוגבלות".
מחיר כניסה: 50 שקל למבוגר, 40 לילד, ביום שישי עשרה שקלים פחות. יש אפשרות לכרטיסיות
למי מותרת הכניסה: לבעלי תו ירוק בלבד. לבאי החוגים - על פי תו סגול
ימים נפרדים: אין

מרכז וייסגל

יותר מקום באוויר הפתוח
רגע אחרי שהתחילה הקורונה, בחודש יולי האחרון, נכנס זכיין חדש לבריכה העירונית מרכז פיס לספורט ונופש וייסגל רחובות.
6 צפייה בגלריה
בריכת ויסגל
בריכת ויסגל
בריכת ויסגל
(צילום פרטי)
"לצערו הרב הוא עבד יולי ואוגוסט ובספטמבר כל המערכות נסגרו שוב", מסביר דורון שמחי, מנהל מחלקת הספורט בחברה העירונית רחובות. "המרכז נסגר לתקופה ארוכה והוא נפתח רק בשלב מאוחר לקבוצות תחרותיות שמתאמנות בקפסולות, ולשמחתנו לאחרונה הוא שב ונפתח לציבור הרחב, כרגע לפי התו הירוק".
ילדים יכולים להיכנס לבריכה?
"ילדים תחרותיים שהשתתפו ורשומים באיגודי הספורט ומפעל השחייה, ולציבור הרחב נפתח לאחרונה תוך שמירה על כללי התו הסגול", מסביר שמחי ומוסיף כי ב־15 במאי הבריכות יפתחו לציבור הרחב, כולל ילדים. "בגלל שבבוקר יש את מפעל השחייה של בתי הספר הבריכה פתוחה לקהל הרחב רק משעה 13:00", הוא מוסיף ומספר שישנם כמה שינויים בבריכה, "שיפצנו את הבריכה המופרדת אבל לצערנו היא לא נפתחה בגלל הסגרים, עכשיו יוכלו ליהנות ממנה".
עוד שינויים שנעשו בבריכה בשנת הקורונה הם שיפוץ על המלתחות, דשא סינתטי חדש וסככות נוספות וחדשות להרחבת המקום תחתיהן באוויר הפתוח.
מחיר כניסה:
35 ש"ח למבוגר, ילד (שנתיים עד 12) 30 שקל
גודל:
חצי אולימפית
למי מותרת כניסה: במקורה לבעלי תו ירוק, החיצונית תיפתח ב־1.6
שחייה נפרדת: יש

קאנטרי ביל"ו

בלי מנוי לשנה
בקאנטרי ביל"ו מספרים שכל מודל הפעלת הבריכה השתנה אחרי שנת הקורונה. "אין לנו היום רכישה של מנוי שנתי בהתחייבות לשנה, אתה קונה מנוי ומשלם דמי שימוש חודשיים בלי הגבלה של מספר ילדים", מספר חיים כהן, מנהל הקאנטרי.
6 צפייה בגלריה
בריכת ביל"ו
בריכת ביל"ו
בריכת ביל"ו
(צילום: Denis Butnaru)
"אנחנו יודעים שאנשים יקנו רק חלק מהתקופה וזה בסדר, המציאות של הקורונה גרמה לנו לשנות כי הבנו שאנשים מפחדים להתחייב, במהלך כל השנה הזו בשונה מאחרים השארנו את שירות הלקוחות שלנו עובד, ביטלנו והחזרנו כספים לכל מי שצריך בלי קנסות. אלה לקוחות של שנים ואנשים היו בסיטואציות לא פשוטות, בחל"תים, יש קושי לשלם, וזה היה לא הוגן להמשיך לחייב, אבל התהליך הוביל אותנו לשנות גישה".
היום, מספר כהן, מקפידים בקאנטרי על מועדון נקי ואיכותי עם מעט לקוחות, בלי עישון ותוך מתן שירות נרחב לאנשים, כולל חוגים, הופעות והרצאות. "לא המצאנו כלום, אני מקשיב למה שאנשים מבקשים, אני נמצא גם בפורום הכושר של ישראל וישבנו בכל הוועדות ואנחנו מתנהלים מול משרד הבריאות ומשרדי הממשלה במטרה ליצוק היגיון בתוך בליל תקנות, חוקים, שינויים והגבלות שהטילו עלינו. אחד ההישגים שלנו הוא שהכניסו אותנו בפעימה הקרובה של ההקלות וכך נוכל לאפשר כניסה בתנאי תו סגול".
מחיר כניסה: 100 שקל בשבת, 70 שקל במהלך השבוע
גודל: מקורה ומחוממת חצי אולימפית,
בריכת פעוטות, בריכה קיצית גדולה
למי מותרת כניסה: הבריכה המקורה, חדרי הכושר והסטודיו פתוחים כרגע לבעלי תו ירוק בלבד, השאר לכולם על פי תו סגול
שחייה נפרדת: אין

מתנ"ס רמת אליהו

שידרוג במיליונים
הבריכה במתנ"ס רמת אליהו היא אולי הבריכה שעברה את השדרוג המשמעותי ביותר מבין כל הבריכות בראשון לציון, ובשיפוצים והשדרוגים הושקעו מיליוני שקלים.
6 צפייה בגלריה
בריכת רמת אליהו
בריכת רמת אליהו
בריכת רמת אליהו
(צילום: קובי קואנקס)
"במהלך הקורונה ביצענו הרבה מאוד שיפוצים, ניצלנו את התקופה הסגורה כדי להוסיף המון דברים", אומר מנהל המקום קולין היימס, "בריכת הילדים עברה הצללה וריצוף חדשים, יש גם גן משחקים סמוך לטובת הילדים. ליד הבריכה הושקעו מאה אלף שקלים במתקנים עבור הילדים שמגיעים לבריכה ובנוסף עוד מיליוני שקלים בבריכה של המבוגרים, בשיפוצים ותוספות. בשבועיים האחרונים חודשה גם פעילות האקדמיה לשחייה ויש קורסים לכל הגילאים. במהלך החודש הקרוב יחלו גם הופעות ברחבת הבריכה, גם למבוגרים וגם לילדים".
מחיר כניסה: 40 שקל למבוגר, 30 שקל לילד וסטודנט
גודל הבריכה: חצי אולימפית 25 מטר
למי מותרת כניסה: כרגע רק בעלי תו ירוק
שחייה נפרדת: יש

ההורים זעמו: "הסתירו שהכניסה לבריכה רק מגיל 16"

זעם בקרב הורים מראשון לציון שגילו בערב ל"ג בעומר שילדיהם הקטנים אינם יכולים להיכנס לבריכות העירוניות. "העירייה פרסמה שהכניסה לבריכות חופשית ובאותיות קטנות ציינו שהכניסה היא רק מעל גיל 16. זה מעשה נוכלות", אמר אחד ההורים.
מאז שהוסרו רוב הגבלות הקורונה, הכניסה למקומות רבים מותנית בהצגת תו ירוק או תעודת מחלים, מה שמונע מצעירים רבים מתחת לגיל 16 את הכניסה אליהם. השבוע הוראה זו גרמה לכעס רב של ההורים דווקא על העירייה. "ראינו פרסומים של העירייה על כך שבגלל שלא יהיו מדורות של ל"ג בעומר אז היא מזמינה את התושבים להגיע לבריכות הציבוריות ולא לשלם על כך. מאוד שמחנו על כך וארבעת הילדים הקטנים שלי כבר חיכו לזה. הגענו לבריכה בשיכון המזרח וראינו שם תור של אנשים, אבל חשבתי שזה בגלל הפרסום האטרקטיבי. חיכינו לשעה חמש וכהתקרבנו נאמר לי שאני לא יכול להכניס את ארבעת הילדים שלי, הגדול בן שמונה והקטן בן חמש. דיברתי עם מנהל הבריכה שהראה לי בפרסומים של העירייה שיש אותיות קטנות שהכניסה רק מגיל 16. אני לא מבין מה הצורך באותיות קטנות, זו שיטה של נוכלים ושל חברות שרוצות להטעות את הציבור ובמקום זה מי שמשלם את המחיר אלו אנשים כמוני עם הילדים שלי. בעקבות כך הילדים שלי נפגעו ממש אחרי שהם חיכו כבר להיכנס לבריכה".
מהעירייה נמסר: "הפרסום נעשה בפירוט מלא, כולל הערה מודגשת, בגודל פונט זהה, כי הכניסה היא בכפוף להצגת התו הירוק. עיריית ראשון לציון לא מכתיבה את ההנחיות, אלא משרד הבריאות הקובע באלו עסקים יש להציג תו ירוק בכניסה, ביניהם מכוני כושר, אצטדיונים, מלונות, אולמות תרבות ועוד. נזכיר כי לצד הטבה זו, קיימה העירייה שמונה מדורות קהילתיות מוסדרות עם מופע אש והצגות בנושא סביבה לאורך שבוע שלם".