ראשון לציון הולכת והופכת לעיר חילונית יותר - כך עולה מתוך מדד של "ישראל חופשית", לפיו עלתה שני מקומות לעומת שנה שעברה. ראשון לציון נחשבת לעיר חילונית שבה יש מעט מאוד השפעה של גורמים דתיים האוסרים על קיום של אורח חיים חילוני. כך למשל הייתה העיר מהראשונות להפעיל תחבורה ציבורית בשבת או להקצות משאבים רבים עבור הקהילה הלהט"בית.
2 צפייה בגלריה
מצטיינת בשירותים לקהילה הלהט"בית
מצטיינת בשירותים לקהילה הלהט"בית
מצטיינת בשירותים לקהילה הלהט"בית
(מצעד גאווה בראשון לציון | צילום: חורחה נובומינסקי)
קראו גם:
מדובר במדד הבודק את מידת החופש ממנה נהנים תושביהן של 24 ערים בישראל – 20 הגדולות בארץ בתוספת שתי הגדולות בצפון ובדרום. עורכי הבדיקה בחנו כל עיר על פי עשר קטגוריות, כשכל קטגוריה מקבלת משקל במדד הכללי, בהתאם למשקל שהציבור מייחס לה. בדרך זו ניתן ללמוד על מצבה של כל עיר בהשוואה לשכנותיה, למדינה ולה עצמה בשנים עברו.
בראש הרשימה, חולקות את המקום הראשון הרצליה ותל אביב, שתיהן עם 71 נקודות במדד כשמיד אחריהן במקום השני עומדת מודיעין. במקום השלישי ניצבת ראשון לציון - עלייה של שני מקומות לעומת השנה שעברה. לדברי עורכי המבדק, ראשון לציון מצטיינת בשירותיה לקהילה הלהט"בית, מאפשרת לתושביה להיקבר לפי רצונם בקבורה אזרחית, וכמו ערים אחרות, גם היא דורשת משר הפנים לאשר את שינוי חוק העזר העירוני כך שניתן יהיה לקיים מסחר בשבת.
2 צפייה בגלריה
מדד החופש העירוני 2020
מדד החופש העירוני 2020
מדד החופש העירוני 2020
(צילום: תנועת ישראל חופשית)
שמואל ג'מיל, חבר מועצה חרדי מטעם "מאמינים בראשון", הגיב "השם ירחם" למשמע הנתונים. "אנחנו עושים מה שאפשר, מתגברים שיעורי תורה, רק לצערי הקורונה הורידה לנו חלק מהפעילות. מצער אותי שזו המציאות. מי שפועל אחרת מהדת לא יודע שהוא טועה, צריך לשבת ולהסביר בדרכי נעם ואולי זה ישנה את המציאות".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון