ניתוח לשאיבת שומן על ידי רופא לא מומחה ברשות הפלסטינית הסתיים כמעט במוות של צעירה.
1 צפייה בגלריה
המטופלת עם פרופ' ליאור הלר
המטופלת עם פרופ' ליאור הלר
המטופלת עם פרופ' ליאור הלר
(צילום: דוברות שמיר אסף הרופא)
קראו גם:
השבוע הגיעה למיון שמיר (אסף הרופא) צעירה בשנות ה-20 לחייה, שעברה 24 שעות לפני כן את הניתוח ברשות. המטופלת הגיעה במצב הלם, לחץ דם נמוך מאוד, סחרחורות וחיוורון. בבדיקתה התגלו סימנים כחולים על פני כל הגוף שהעידו על שטפי דם נרחבים. בדיקה מעמיקה נוספת גילתה רמת המוגלובין 5 שהיא נמוכה מאוד ואפילו מסכנת חיים.
המטופלת הועברה למחלקה לכירורגיה פלסטית בראשות פרופ' ליאור הלר ושם קיבלה טיפול אינטנסיבי לייצוב מצבה שכלל שלוש מנות דם ונוזלים. בנוסף, בוצע בירור הדמייתי לבדוק פגיעה באיברים הפנימיים. בבית החולים מספרים כי כאשר משפחת המטופלת התבקשה להביא את דו"ח הניתוח שעברה המטופלת, היא סורבה והביאה מכתב כללי אשר אינו תואם את הפעולות שנעשו בו. על סמך החתימה על המסמך, הסתבר שהרופא שביצע את הניתוח והציג את עצמו כמומחה לכירורגיה פלסטית, לא עבר התמחות בתחום זה.
כיום מצבה של המטופלת התייצב, והיא צפויה להשתחרר לביתה בימים הקרובים להמשך מעקב וטיפול בקהילה.
פרופ' הלר מסביר כי "מקרה זה מייצג קבוצת מטופלות ומטופלים שעוברים ניתוחים ופעולות הקשורות לכירורגיה פלסטית במקומות לא מוסמכים. הציבור מושפע מפרסום, מצגי שווא ועלות נמוכה ומסכן בכך את חייו בצורה ממשית. במקרה הטוב, שיקום ותיקון הנזקים הללו יגרור אחריו צלקות גופניות ונפשיות לכל החיים למטופלים".
ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית הוסיף כי: "אני מאחל למטופלת החלמה מהירה ומברך את צוות הכירורגיה פלסטית בשמיר בראשות פרופ' ליאור הלר על הצלת חייה, מדובר במקרה כואב ומצער. אני קורא לציבור לשים לב מי הרופא שמטפל בו, להיזהר ממבצעים והגרלות שאסורות לחלוטין בתחום ולזכור שבכל ניתוח יש גם סיכונים ותקופת החלמה"
מנתוני האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית עולה, כי בכל שנה מתאשפזים כ-60 נשים וגברים בבתי חולים הציבוריים בארץ בעקבות סיבוכים של ניתוחים אסתטיים שנערכו מחוץ למערכת הבריאות הישראלית, חלקם גם בחו"ל. הסיבוכים הללו עשויים להיות סכנת מוות, נמקים, זיהום קשה, הצטברות דם ונוזל שמצריך ניקוז בחדר ניתוח, פתיחה של צלקות ופצע ניתוחי, פצעים קשי ריפוי ועיוותים שנוצרים בעקבות הניתוח או הפעולה הכירורגית הלא מקצועית. ולעיתים צלקות קשות לכל החיים.
עוד עולה מנתוני האיגוד כי בשנה האחרונה בוצעו בישראל בהצלחה כ – 6,000 הליכי שאיבת שומן בהרדמה מקומית או מלאה על ידי מנתחים פלסטיים מומחי הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית.
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון