עיריית ראשון לציון קיימה הערכת מצב לקראת הסגר הצפוי. הישיבה נפתחה בדיווח על נתוני החולים בעיר. ראש העירייה, רז קינסטליך, הביע דאגה רבה מהעלייה במספר הנדבקים בעיר שמקרבים את ראשון לציון לצבע הכתום בתוכנית הרמזור של ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו. על פי הנתונים שפרסם הבוקר (ד') משרד הבריאות בראשון לציון ישנם 737 נדבקים.
1 צפייה בגלריה
פעולות אכיפה בראשון לציון
פעולות אכיפה בראשון לציון
פעולות אכיפה בראשון לציון
(צילום: החברה לביטחון ראשל"צ)
בעירייה פועלים לזרז את אישורי משרד הבריאות להפעלת מערך המתשאלים, עובדי העירייה, שהוכשרו לקיים חקירות אפידמיולוגיות. בעירייה מקווים שהמערך יזרז את זרימת המידע ובכך יסייע להוריד את רמת התחלואה בעיר.
קראו גם:
ראש העירייה, רז קינסטליך ומנכ"ל העירייה, דודי גיל, הנחו את החברה לבטחון להגביר את האכיפה סביב עטית מסכות, שמירה על מרחק והקפדה על תנאי התו הסגול לבתי העסק. וכן, אתמול נרשמו ביממה 52 דוחות על ידי פקחי החברה לביטחון של עיריית ראשון לציון נגד אזרחים ובעלי עסקים ברחבי העיר לאחר שלא חבשו מסכות ואו לא עמדו בהוראות ״התו הסגול״.
פקחי החברה אף הונחו לבצע פעילות מניעה והסברה כדי למנוע את ההתקהלויות אשר עשויות לייצר את ההדבקה.
(פעולות אכיפה בראשון לציון | צילום: החברה לביטחון ראשל"צ)
"אנחנו עדים לתופעה של התגודדויות בתוך רשתות השיווק של קונים המגיעים לבצע רכישות מוצרים לקראת החג. העומסים מורגשים בקופות ומול עמדות השרות במרכולים, אנשים לא מקפידים על ריחוק של שני מטרים האחד מהאחר ולצערנו מנהלי המרכולים לא אוכפים את ההנחיות", אמרו בחברה לביטחון של עיריית ראשון לציון.
כמו כן, גורמי המקצוע בעירייה פרטו את הערכותיהם לקראת הסגר. במינהל לשילוב חברתי (רווחה) מחלקים בימים אלו כאלפיים סלי מזון למשפחות ואזרחים ותיקים בעיר.
(הפקחים יצאו לשטח | צילום: החברה לביטחון ראשל"צ)
כזכור, לקראת תפילות תשרי, העירייה פועלת כדי לרווח עד כמה שניתן את התפילות ולאפשר לציבור לקיים את מצוות החג בהתאם להנחיות משרד הבריאות. החברה העירונית, בשיתוף המועצה הדתית וחברת קדישא, פועלים להקמת מתחמי תפילה תחת הצללה ובמקרה הצורך הקמת מאהלים. בעירייה מדגישים כי יש להתעדכן בהגבלות הקיימות ולהקפיד על קיומן, לרבות עטית מסכות, שמירה על מרחק והיגיינה וכמות מתפללים מותרת.
במינהל החינוך ערוכים לעבור ללמידה מרחוק, למעט החינוך המיוחד. במינהל ובתקשוב משלימים השאלת מחשבים ניידים למשפחות שזקוקות לסיוע בנושא. כמו כן, הקו החם של השירות הפסיכולוגי חינוכי זמין בטלפון 03-9407700 עם צוות של פסיכולוגים הערוכים לתת מענה לתושבים, להורים לצוותים חינוכיים. בחגים ובסופי שבוע ניתן לפנות למוקד 106 לקבלת מענה מפסיכולוג כונן העומד לרשות התושבים.
הקו החם לסלי מזון לחג בטלפון: 03-9682500 זמין בין השעות 08:00-16:00 בימים א'-ה'. לחירום התקשרו למוקד 106.
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות ראשון לציון