אורי ממוקה, המתגורר בראשון לציון ועובד בעירייה שלה כפקח, יכול לנשום לרווחה. לאחר שנתיים וחצי של דיונים משפטיים בהם נאשם שגנב תרנגולות שהיו בדרכן לשמש במנהג הכפרות, החליט בית המשפט שלא להרשיע אותו בגניבה ולהימנע מרישום פלילי.
1 צפייה בגלריה
הובלת תרנגולות
הובלת תרנגולות
הובלת תרנגולות
(צילום: שאטרסטוק)
את חיבתו לבעלי החיים קיבל ממוקה לאחר הצבא, אז עבד בין השאר בכלבייה. מאותה נקודת זמן, הוא הקדיש חלק ניכר מחייו למען בעלי החיים ולהצלתם וכך גם התגלגל למעמד של נאשם בבית המשפט, כפי שנחשף ב"מיינט ראשון".
המקרה המדובר אירע בשנת 2018, אז קיבלו ממוקה ואנשים נוספים מידע לפיו רכב מסחרי עושה את דרכו מבני ברק לירושלים ועליו 70 תרנגולים שמיועדים לביצוע מנהג הכפרות לפני יום כיפור. באותו הלילה נסעו ממוקה וחבריו אחרי הרכב ובשלב מסוים סימנו לו לעצור בצד הדרך בגלל תקלה. בשלב זה, כשהרכב נעמד בצד, החלו הפעילים להעביר את הכלובים אל רכבם, חרף התנגדותם של המובילים. בהמשך שוחררו התרנגולים לחופשי, ופעילי בעלי החיים, ביניהם ממוקה, רשמו הצלחה על מבצע השחרור.
קראו גם:
למרות שלמבצע זה היו כמה שותפים שלקחו בו חלק, מי שנעצר בסופו של דבר והועמד לדין היה ממוקה, שנאלץ לשלם על מעשיהם של כולם.
בסופו של ההליך המשפטי שארך למעלה משנתיים וחצי והסתיים בשבוע שעבר, הוחלט שלא להטיל עליו עונש מאסר ואף לפטור אותו מרישום פלילי, כך שהדבר לא אמור לפגוע בעבודתו בעירייה. את ממוקה ייצג בהליך עו"ד אדי אבינועם.
בנימוק להחלטתה כתבה השופטת ג'ויה אסקפה שפירא: "בסופו של יום לא נגרמה פגיעה בגוף למי מהמתלוננים. מבלי להקל ראש בפגיעה הרכושית שנגרמה להם ובפחדים שבוודאי אפפו אותם לאחר ביצוע העבירות. כפי שעולה מתוך ההצהרות של נפגעי העבירה, אני סבורה שבנסיבות המיוחדות של המקרה ניתן לסיים את ההליך ללא הרשעה".
עוד קבעה השופטת כי על ממוקה יוטלו 200 שעות עבודה לתועלת הציבור והוא יפצה את נפגעי העבירה בסכום כולל של 3,000 שקל.
"אני שמח שזה נגמר ככה בלי הרשעה ואין רישום פלילי. זה מה שהיה צריך להיות מהתחלה", אמר השבוע ממוקה והוסיף כי יש דרכים טובות יותר לפעול למען רווחתם של בעלי החיים. "היו עוד אנשים שארגנו את זה ועשו הכל והיו צריכים להגיע אליהם ואני נשארתי לבד, ולכן אני שמח שזה כבר מאחוריי. כל הזמן אמרתי שאני מצטער ושאם הייתי חושב על כך לעומק לא הייתי עושה את זה".