את המקרה של אביחי שוורץ משכונת רמז בראשון לציון גם כותבי הסיפורים הקפקאיים ביותר לא יכלו לכתוב: יש לו חניה שרשומה על שמו בטאבו, אבל כרגע אין לו שום סיכוי להשתמש בה.
1 צפייה בגלריה
שוורץ ליד הפיקוס
שוורץ ליד הפיקוס
שוורץ ליד הפיקוס
(צילום: עוז מועלם)
קראו גם:
הכל התחיל לפני כשנה, לאחר שהסתיימו עבודות תמ"א בבניין שבו הוא מתגורר ברחוב השדה, "הרחוב שבו אני מתגורר הוא מרכזי ויש בו לא מעט מסחר", מסביר שוורץ. "סיימו פרויקט של התחדשות בבניין שבו אני גר, דבר ששמחנו עליו מאוד. כחלק מהתמ"א מיקום החניות השתנה, בייחוד בחזית של הבניין. הבעיה היא שאת מקום החניה שלי הציבו מול עץ פיקוס ותיק מאוד שנמצא שם המון שנים".
שוורץ לא אמר נואש. הוא פנה למינהלת שכונת רמז ושם נאמר לו שעליו לפתוח פנייה למוקד העירוני. לשמחתו, לאחר שפנה למוקד הגיע עוזר של פקיד היערות העירוני בראשון לציון אשר צילם את המקום והתרשם מהבעיה. אלא שלתדהמתו של שוורץ, פקיד היערות העירוני חזר אליו לאחר בירורים שערך והודיע לו שלא מוכנים להעתיק את העץ וגם לא לכרות אותו. "גם אני לא בעד לכרות את העץ", מזדרז להבהיר שוורץ, "איכות הסביבה חשובה גם לי והטבע יקר ללבי, אבל אפשר בהחלט להעתיק אותו".
בצר לו פנה שוורץ לראש העירייה רז קינסטליך ואף נפגש עימו והציג בפניו את הבעיה. "חזרו ואמרו לי שאין אפשרות לעשות יותר מדי עם העץ בשל גילו הבוגר. המשכתי לפנות לגורמים שונים ושוב נאמר לי שאין מה לעשות כי אסור לא לכרות ולא להעתיק".
המצב הנוכחי מונע משוורץ שימוש במקום החניה שלו. "יש לי חניה שרשומה על שמי בטאבו אבל אני לא יכול להשתמש בה", הוא אומר בייאוש. "אם יש שני כלי רכב שחונים מצדדיי אני לא יכול לצאת מהבית. אם יש רכב אחד מצידי אז אני צריך לתמרן ולהתאמץ במשך זמן רב כדי לצאת משם. בגלל זה אני מוצא את עצמי פעמים רבות חונה בחוץ ומתפלל בכל פעם שתהיה חניה כשאני חוזר הביתה".
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "על פי בדיקה שקיימנו, מדובר בתוכנית שאושרה לפני מספר שנים ובה סומן העץ המדובר כעץ לשימור. לו היה נדרש לעקור את העץ כחלק מהתוכנית, אזי ודאי לא היתה מאושרת התוכנית.
"נזכיר, כי רק לאחרונה העבירה הוועדה המקומית בראשון לציון החלטה לשימור מחמיר על עצים ותיקים.
"מלבד ערכם ההיסטורי וחלקם בנוף המושבה, לעצים תרומה משמעותית למיתון שינוי האקלים, לאיכות הסביבה, לכלכלת העיר, לחיי הרחוב ולקשרי הקהילה בעיר".