המלחמה בתופעה של אי־איסוף גללי כלבים עולה שלב בראשון לציון: השבוע הציג מחזיק תיק החברה לביטחון וסדר ציבורי וסגן ראש העירייה מקסים בביצקי את החזון שלו להקמת מאגר דנ"א, בעזרתו יתאפשר לאתר את הכלב על פי דגימת הצואה שלו, ולהגיע כך לבעליו. "זה משהו שלוקח זמן להקים אבל אני מאמין ביוזמה הזו", אומר בביצקי.
1 צפייה בגלריה
טיול תמים עם הכלב
טיול תמים עם הכלב
(צילום המחשה: shutterstock)
קראו גם:
בעיריית ראשון לציון ניסו כבר הכל, כולל העלאת גובה הקנס לבעלי כלבים שלא אספו ל־730 שקלים, אחרי שבעבר עמד על 475 שקלים בלבד.
כעת מנסה בביצקי ליזום הקמה של מאגר גנטי ובאמצעותו אפשר יהיה לאתר מיד את בעל הכלב.
"זו תוכנית בשני שלבים", אומר בביצקי, "הראשון הוא תחילת איסוף המאגר. הרי כל כלב מגיע מדי שנה לעשות חיסון אצל וטרינר ובעליו מקבל רישיון להחזקת כלב. במעמד הזה יאספו דגימת דנ"א שתצטרף פעם אחת למאגר. אחר כך נעביר את זה למעבדות שכבר קיימות בארץ, למשל בפתח תקוה, וזה יישמר למקרה הצורך.
"השלב השני הוא גיוס עובדים לאיסוף הגללים. נוכל לגייס בני נוער וצעירים שיעשו זאת, וכך הם גם יתפרנסו וגם נשמור על העיר נקייה. את מה שייאסף נאמת עם המאגר וכך נאתר את בעל הכלב כדי לתת לו קנס.
"העליתי את זה בפני ראש העירייה והצגתי בפניו את החזון שלי. טרם קיבלתי תשובה אבל אני גם יודע שזה ייקח זמן. אני מכיר יוזמות דומות שמתכננים לעשות במקומות שונים בארץ, אבל למיטב ידעתי עוד לא הצליחו ממש לפתח את זה".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון