כשסא"ל במיל' שלמה כוכבי נבחר לחבר מועצה בראשון לציון, הוא היה בן 81. זה לא הפריע לו כמובן להסתער על המשימה ולפעול במלוא המרץ, כדרכו.
2 צפייה בגלריה
שלמה כוכבי ואסתר וילצרסקי
שלמה כוכבי ואסתר וילצרסקי
שלמה כוכבי ואסתר וילצרסקי
(צילום: שלי אבידור)
השבוע הלך לעולמי כוכבי, אחת הדמויות המוכרות בעיר. הוא שימש כחבר מועצה בעיר, והיה ממקימי רשימת "הירוקים של ראשון" שהוקמה לפני כ-14 שנה. הוא החזיק בתיק הבריאות והגמלאים.
כוכבי נולד ברומניה, עבר את תלאות המלחמה ועלה לארץ עם תנועת 'בני עקיבא' בשנת 1946. הוא הקים את מל"ח (משק לשעת חירום) במערכות הבריאות, ואף זכה בשנת 1996 בהוקרה על תחום 'ניהול אדמיניסטרטיבי במערכת הבריאות' ב"פרס קפלן".
הוא היה ממייסדי עמותת דיירי הדיור המוגן בארץ, התקדם לדרגת סא"ל (מיל.) ואף שימש כנספח צה"ל באתיופיה. למרות שהתגורר בערים שונות בארץ, ראשון לציון תפסה מקום מרכזי בליבו ובראש מעייניו.
העשייה הציבורית שלו עברה מדור לדור: נכדו הוא ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי.
2 צפייה בגלריה
שלמה כוכבי עם נכדו אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון
שלמה כוכבי עם נכדו אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון
שלמה כוכבי עם נכדו אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון
(צילום: שלי אבידור)
כוכבי היה מראשוני הדיירים ב"אחוזת ראשונים". עודד מור, מנכ"ל האחוזה מספר שגם שם ניכרו אישיותו הכובשת, הבנתו וניסיונו בניהול מערכות מורכבות והוא שימש לאורך שנים כיו"ר הנציגות.
איטל בציר אלשיך, חברת מועצה ברחובות ולשעבר חברה ברשימת "הירוקים של ראשון", סיפרה שכוכבי היה איש חם ואוהב. "היה אפשר להתקנא במערכת היחסים המיוחדת שהייתה לו עם נכדיו, ובמיוחד עם נכדו אמיר כוכבי, שהיה תחילה חבר מועצה, וסבא שלמה תמיד ניבא שבקרוב יהיה גם ראש עיריית הוד השרון".
קראו גם:
בשנים האחרונות, אולי כחלק מן הטרגדיות המשפחתיות שפקדו אותו, התקרב שלמה למסורת ישראל ולקהילת בית הכנסת. כשהיה כבן 90, זכה שוב להתאהב בבת זוגו, אסתר וילצרסקי, דיירת באחוזה. לפני שנתיים חגגו השניים בטקס נישואין כדת וכדין, במעמד מצומצם של חברים ובני משפחה קרובים.
טלי שקרצי, מנהלת התרבות באחוזת ראשונים: "שלמה לקח חלק מרכזי בחיי התרבות והקהילה וכחובב ספורט (בעיקר מכבי חיפה בכדורגל ) פקד בקביעות את הבריכה וחוגי הספורט השונים, האיר פנים לכל אדם בבית ותמיד ידע לומר את המילה הנכונה.
עו"ד ליאל אבן זהר, ממלאת מקום וסגנית ראש עיר, שהייתה חברתו הקרובה ושותפתו לרשימת "הירוקים של ראשון", אמרה: ״יש אנשים שקשה להאמין שאי פעם ימותו, כי הם כל כך פעילים וצעירים ברוחם. שלמה היה כזה. הכרתי את שלמה לפני למעלה משני עשורים.
"כשהצעתי לו ב-2008 לרוץ איתי למועצה ולהקים איתי את רשימת ״הירוקים של ראשון״, הוא הסכים מיד, אבל שאל למה אני צריכה בכלל גמלאי כמוהו. אמרתי לו שהוא יותר טוב עבור הרשימה שלנו מכל הצעירים. והוא אכן היה. ניהל מסע בחירות למועצה בזריזות ומרץ שלא היו מביישים בן 30. היה חד, שנון וחכם. הביא עימו למועצה, כמו לכל מקום בו היה, ניסיון חיים ויושר, עם נועם הליכות וידע עצום.
"הוא לימד אותי רבות על בריאות וניהול והיה שותף ויועץ חכם, הכי טוב שאפשר לבקש. איש של עבודה, ערכים ומשפחה. לפני שנה וחצי, בגיל שכבר היה קרוב ל-90, הוא נישא מחדש והראה לכולנו שאין גיל לאהבה. אהבנו אותו, כיבדנו אותו, ולא נשכח אותו״.