אירוע חריג בהפגנה השגרתית נגד ראש הממשלה, שעורכים מדי סוף שבוע בשנה האחרונה עשרות מתושבי העיר, על הגשר שסמוך לקניון ראשונים. כך לפחות נטען במכתב שהגיע לאחרונה אל עיריית ראשון לציון, ולפיו פקחית קנסה מפגינים ללא סמכות.
1 צפייה בגלריה
מפגינים על הגשר
מפגינים על הגשר
מפגינים על הגשר
(צילום: אביקם בצלאל)
קראו גם:
במכתב, שעליו חתומה האגודה לזכויות האזרח, ויועד למחלקה המשפטית של העירייה, נטען כי לפני כשלושה שבועות בשעה 10:00 בבוקר הגיעו מוחים ומוחות ספורים כדי לקיים את משמרת המחאה הקבועה על הגשר, וזאת כדי להביע את מחאתם נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.
הפונים טענו כי חלק מהמשתתפים במחאה לקחו בה חלק בפעם הראשונה ועל כן לא היו מודעים לכללים ולחוקים השונים אשר עליהם לנהוג על פיהם.
"במסגרת המחאה תלו כמה מן המפגינים שלושה שלטי מחאה עשויים מבד על מעקה הבטיחות וזאת, כך מדגישים הפונים, באופן ארעי, עד לסיום ההפגנה כאשר בכוונתם היה כי בסיומה יסירו ויקחו אותם עימם.
תליית השלטים במקום נעשתה על מנת להגדיל את נראות ההפגנה ולהגדיל את האפקטיביות של המחאה הציבורית", נטען במכתב. "מפאת גודלם של השלטים לא יכלו המפגינים להחזיק אותם בידיהם כל משך ההפגנה. לאחר כחצי שעה מזמן הגעת המוחים, הגיעה פקחית מטעם עיריית ראשון לציון למקום והודיעה כי היא רושמת קנס בגין תליית כרזות על רכוש עירוני ללא רשות לשניים מהמפגינים, תוך שהסבירה להם שאסור לתלות שלטים על רכוש ציבורי בשום מקרה".
באגודה לזכויות האזרח טענו כי ההוראה שניתנה על ידי פקחית העירייה להסרת שלטי המחאה נעשתה בחוסר סמכות, ופגעה באופן בלתי מידתי בזכות המפגינים לחופש ביטוי ומחאה.
באגודה ביקשו שהעירייה תפרסם הנחיה ברורה ומחייבת לאגף הפיקוח העירוני וכל גורם רלוונטי אחר, לפיה אין למנוע, להגביל או להסיר שלטי מחאה המוצבים במהלך הפגנות באופן ארעי.
"במסגרת זו יש להבהיר לפקחים הפועלים בשטח כי אין המדובר בשילוט הטעון קבלת היתר מהעירייה", נכתב במכתב של האגודה, "ועל כן אין בתלייתו עבירה על הוראות חוקי העזר העירוניים".
המוחים דורשים בנוסף לבטל את הקנסות שנרשמו למפגינים.
מהעירייה נמסר: "אכן נרשם דוח על תליית שילוט אסור בהתאם לחוק העזר העירוני. לרשות הפונים עומדת הזכות להגיש ערעור בנושא".