תיקוני חשמל, ארונות, התקנת מעקי בטיחות, החלפת נורות, ברז מטפטף, החלפת ניאגרה, נזילות, החלפת שקעים ועוד. זוהי רשימה חלקית בלבד של תקלות שטופלו על ידי 25 תושבי העיר, מתנדבים בעלי מקצוע שלקחו על עצמם לסייע לתושבי העיר הוותיקים ולמשפחות המוכרות לרווחה.
1 צפייה בגלריה
המתנדב רפי כהן מסיירת התיקונים
המתנדב רפי כהן מסיירת התיקונים
המתנדב רפי כהן מסיירת התיקונים
(צילום: עיריית ראשון לציון)
קראו עוד:
המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה, במינהל הרווחה של העירייה, שהקימה את "סיירת התיקונים", מדווחת על יותר מ-300 קריאות שהתקבלו מאז פרוץ נגיף הקורונה, אי שם בתחילת חודש מרץ. הפניות מתקבלות מתושבים מבוגרים שחוששים לצאת ולרכוש את החלקים החסרים לתיקון, או משפחות מעוטות יכולת, שמשבר הקורונה העמיק את קשיהם הכלכליים. מטרת המיזם היא לסייע בשיפור רמת חייהם ולהגביר את הסולידריות החברתית בקהילה תוך סיוע לתושבים המטופלים בשירותי הרווחה העירוניים.
תושבת העיר, לאה ניניו (70), קיבלה סיוע בהחלפת שקעים ותיקון תאורה בפתח ביתה: "השירות הזה ברכה, ממש אהבת חינם" היא מספרת ומוסיפה "מאז הקורונה אני כמעט ולא יוצאת מהבית ולהזמין חשמלאי בכל פעם זה יקר. לא בטוח שהייתי מתקנת את התקלות בלי השירות הזה".
המתנדבים בסיירת מבצעים תיקונים קלים בבתים של מטופלי הרווחה בתחומים שונים, כמו: אינסטלציה, חשמל, נגרות, תיקון מזגנים, החלפת מנעולים, תליית מדפים ווילונות, תיקון מחשבים ועוד. המתנדבים אינם גובים תשלום על ביצוע התיקון, אך חומרי העבודה שיידרשו ימומנו על ידי מקבלי השירות. כל אדם שמטופל במנהל לשילוב חברתי יכול לפנות לקבלת סיוע מסיירת תיקונים דרך העובדת הסוציאלית המטפלת בו.
סגן ומ"מ ראש העירייה, מוטי עג'מי, המחזיק בתיק לשילוב חברתי: "קראנו לזה סיירת כי אלו האנשים הכי טובים שתפגשו, מקצועיים, נכונים לעזור ומלאי אהבת חינם, אני מצדיע להם. ישר כוח לעובדי המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה שמהווים עמוד תווך לתושבים רבים בעיר בתקופת משבר הקורונה".
בעלי מקצוע המעוניינים להצטרף למיזם >>> 03-9689909 / hilaar@rishonlezion.muni.il
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון