כשפרידה עומסי, בת 61 מראשון לציון, חלתה בסרטן ריאות ב-2002, בנה אביתר היה רק בן 8. "אני לא זוכר הרבה מהתקופה הזו, אפילו לא איך סיפרו לי שאמא חולה", מספר אביתר. "אני רק זוכר שציירתי לך ציור כשחזרת מבית החולים", הוא אומר לאמו. השניים הגיעו יחד בשבוע שעבר לתרום שיער לנשים חולות סרטן במספרה של עמותת פ.ל.א (פאה לכל אישה) במרכז הרפואי קפלן, לרגל יום הולדתו ה-24 של אביתר.
1 צפייה בגלריה
פרידה ואביתר
פרידה ואביתר
פרידה ואביתר
(צילום: דוברות קפלן)
קראו עוד:
זוהי הפעם הרביעית שעומסי תורמת את שיערה לנשים חולות סרטן, והפעם הצטרף אליה בפעם הראשונה בנה אביתר. אביתר, שמגדל את שיערו כבר מזה שלוש שנים, התקשה יותר מאמו "להיפרד" מהשיער. "תחשוב איזה מעשה טוב אתה עושה", היא ניסתה האם לעודד אותו. "תרומת השיער שלנו תשנה חיים של נשים חולות סרטן. אתה לא מבין כמה גדול הקושי שלהן להיפרד מהשיער".
(צילום: דוברות קפלן)
במהלך התספורת פנה אביתר לאלי בן זיקרי, מייסד עמותת פ.ל.א, בשאלה האם יש דרישה לפאות גם בקרב גברים חולי סרטן. בן זקרי השיב לו: "אובדן השיער במהלך הטיפולים הוא תהליך קשה עבור רוב הנשים, וגם עבור גברים. עמותת פ.ל.א שמה לעצמה למטרה לספק פאה בחינם לכל חולי סרטן אשר מבקשים זאת, ללא הבדלי דת, גזע, מין וגיל".
עוד הוסיף זיקרי כי "לשיער ייחודי בצבעו כמו של פרידה יש ביקוש רב, אך כל פאה מורכבת מתרומה של לפחות חמישה אנשים. נקווה שיגיעו ארבע נשים נוספות עם שיער דומה".
לפרטים נוספים ותיאום תרומה או התאמת פאה, ניתן ליצור קשר עם אלי בטלפון 0544575901.