אחרי הפיענוח, מגיע כתב האישום באירוע המזעזע בחוף ראשון לציון בחודש שעבר: פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד אסף ברגיג (18), בגין רצח יאשיהו בלום ז"ל בחוף הים בראשון לציון, תקיפה בנסיבות מחמירות של חבריו של בלום ושיבוש מהלכי משפט.
בנוסף, הוגש כתב אישום נגד יובל ברהה (21) בגין עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות, שידול לחבלה חמורה בנסיבות מחמירות ומסייע לאחר מעשה. כמו כן, הוגש כתב אישום לבימ"ש השלום בראשל"צ נגד חן דסה (19), ווסאם בדר (21), צעירה נוספת (25) וקטין בן 17 הכולל את העבירות (כל נאשם על פי חלקו בכתב האישום) - תקיפה בנסיבות מחמירות בצוותא, החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית ושיבוש מהלכי משפט.
3 צפייה בגלריה
חוף 4X4
חוף 4X4
חוף 4X4
(צילום ארכיון: אדווה חולי)
קראו גם:
כזכור, ביום חמישי פרסמנו כאן ב'מיינט ראשון לציון' כי משטרת ישראל פענחה את הרצח של בלום ז"ל בחודש שעבר בעיר. על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד רועי לוס, ב- 8.8.20, בסמוך לשעה 00:30 נהגה צעירה ברכב שברולט קרוז בלוד ואספה את ברגיג, חבר נוסף והקטין, לצורך בילוי משותף עם חברים נוספים. ברגיג פנה לקטין, בנוכחות השניים ואמר לו כי הביא סכין. באותה עת נשא ברגיג בבגדיו סכין מטבח.
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בראשון לציון
זירת הרצח בראשון לציון
זירת הרצח בראשון לציון
(צילום: דוברות המשטרה)
(דוברות המשטרה)
ברגיג והחבר בילו בסמוך לחוף ירושלים בטיילת בתל אביב עם חבריהם כאשר בסביבות השעה 02:30, הגיעו הנאשמים והבנות לחוף הים "ארבע על ארבע" בראשון לציון בשברולט וברכב מזדה 3. הנאשמים והבנות החנו את כלי הרכב בחניון הצמוד לחוף, כאשר השברולט והמזדה חונות קרוב ויצאו לבלות בחוף. בהמשך, חזרו הנאשמים והבנות לחניון לאחר הבילוי. באותו הזמן, חנה בסמוך למזדה רכב טויוטה, בו ישב יאשיהו. בסמוך לטויוטה עמדו חבריו של המנוח- ועישנו סיגריות. דסה ונוספים נכנסו למזדה.
כעבור מספר דקות, כאשר דסה כבר ישב במזדה, הוא שאל את חברו של בלום אם הם מעוניינים לרכוש סמים, ובין השניים התפתחו חילופי דברים שבסופם יצא דסה מהמזדה והיכה את אחד מחברי המנוח בראשו. לאחר מכן הצטרפו לדסה שאר הנאשמים ותקפו את הנוכחים במכות ובעיטות. כעבור שניות ספורות נמלטו שניים מהם מהמקום. בשלב זה, יצא בלום מהטויוטה. לאחר שניות ספורות נוספות, נמלט חבר נוסף מהמקום.
3 צפייה בגלריה
יאשיהו בלום
יאשיהו בלום
יאשיהו בלום
(צילום: מתוך אתר ynet)
בשלב זה, התקרב ברגיג אל עבר בלום. באותה עת, עודד ברהה את ברגיג בקריאות "תדקור אותו, תדקור אותו". ברגיג שלף את הסכין ודקר את המנוח שש פעמים בגבו. לאחר הדקירות נמלט בלום על נפשו למרחק של כ-35 מטר ואז קרס והתמוטט מפציעותיו. כוחות הצלה אשר הגיעו למקום פינו את המנוח לבית חולים - שם נקבע מותו.
לאחר האירוע, נכנסו הנאשמים לכלי הרכב ונמלטו מהמקום יחד עם הבנות. ברהה רץ אל המחסום האלקטרוני ביציאה מהחניון והרים את המחסום בידיו בכח ובכך אפשר לכלי רכב, לרבות השברולט והמזדה להימלט מהחניון בלא כל עיכוב.
במהלך הנסיעה מהחוף לביתם הורה הקטין לברגיג לזרוק את הסכין וברגיג עשה זאת. בבקשת המעצר כתב עו"ד לוס כי "...נסיבות ביצוע העבירות מלמדות על מסוכנות יתרה של המשיבים, אשר ששו אלי קרב בעקבות חילופי דברים סתמיים, חלקם בהומור, בין חברו של המנוח ודסה.... המשיבים אינם נרתעים משימוש בחפץ חד, וזאת בשלב בו שניים מחבריו של המנוח כבר נמלטו והשלישי שרוע על הרצפה, וכל זאת כאשר המשיבים וחבריהם הם שישה במספר לעומת המנוח".