לאור העלייה בתחלואה הוחלט על תגבור משמעותי של מערך אכיפת הקורונה בראשון לציון. כאלפיים דוחות קורונה נרשמו בעיר ראשון לציון מאז קיבלו פקחי החברה לביטחון סמכויות אכיפה, והבוקר (רביעי) החליט מנכ״ל החברה לביטחון בעיריית ראשון לציון מוטי נחמני לתגבר בצורה משמעותית את פעילות האכיפה ברחבי העיר.
1 צפייה בגלריה
ניידת השיטור העירוני במבצע אכיפה
ניידת השיטור העירוני במבצע אכיפה
ניידת השיטור העירוני במבצע אכיפה
(צילום: החברה לביטחון ראשל"צ)
קראו גם:
כל חופשות פקחי החברה הופסקו עד להודעה חדשה. 45 פקחי חניה יחלו מחר הליך למידה והסמכה בן שלושה ימים שבסיומו הם יצטרפו לפעילות האכיפה של צו הקורונה. במקביל הוחלט להשתמש בפעולות אכיפה מכבידות ובכלל זה מתן כפל קנס העשוי להגיע עד עשרת אלפים שקלים לבתי עסק שביצעו בפעם השניה ויותר את אותה עבירה על צו הקורונה.
כבר ביממה האחרונה ניתנו שלושה דוחות כאלה לשלושה בתי עסק בעיר ראשון לציון. שנתפסו יותר מפעם אחת עוברים על תקנות המלחמה בנגיף הקורונה כפי שקבע משרד הבריאות.
לצד זה הוחלט כי פקחי החברה ירשמו דוחות על אי עטיית מסיכה בעסקים לא רק למפעילי העסק אלא גם לאזרחים ועובדים שלא יעטו מסכות.
במקביל החליטו בחברה לביטחון לחלק את פעילות האכיפה על פי שכונות העיר כאשר בכל יום תתבצע הערכת מצב עירונית ועל בסיס נתוני ההדבקה ואחוזי ההדבקה בכל שכונה ושכונה תותאם היקף פעילות האכיפה. המטרה לפעול באופן נקודתי וממוקד באזורים שבהם יש התפרצות תחלואה ולמנוע את שרשת ההדבקה.
הפעילות באותם שכונות אדומות תתבצע במגוון רחב החל מבדיקות בתי עסק כולל סופרים, חנויות מכולת ופיצוציות. פעילות אכיפה כנגד מפירי בידוד ואו כאלה שמפירי צו הסגר וכן נגד אי עטיית מסיכה. במקביל באותם שכונת תתבצע פעילות מניעה בין היתר באמצעות כריזה של ניידות לציבור.
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות ראשון לציון