הקורונה גובה מחיר יקר: שלושה בני משפחה אחת, אב ושני בניו, נפטרו בשבועיים ממחלת הקורונה. השלושה הם תושבי מושב אחיסמך, הסמוך הממוקם לרמלה, רחובות וראשון לציון. במושב הוותיק מתקשים השבוע לעכל את האובדן הנורא.
1 צפייה בגלריה
(בית עלמין (צילום: דורון גולן) )
לפני כשבועיים וחצי, נפטרו, בהפרש של ימים בודדים בלבד, שני בני משפחת שמאקה, אב המשפחה, אליהו, שהיה בתחילת שנות השמונים של חייו ואחד מבניו, רחמים, בשנות החמישים המאוחרות – לאחר שהיו חולים במשך תקופה ארוכה בקורונה ונפטרו כתוצאה מסיבוכי הנגיף.
כמה שעות לאחר צאת יום הכיפורים, נפלה על בני משפחת שמאקה ותושבי אחיסמך בשורת איוב נוספת, כשבבית החולים בו היה מאושפז נפטר בן נוסף של אליהו, אברהם רפאל, שהיה בתחילת שנות השישים של חייו.
בשעות הצהריים אתמול (שלישי), בדרכו לקבורה בבית העלמין, עבר רכב חברה קדישא שהסיע את גופתו של הבן ברחובות היישוב ועשרות תושבים שעמדו על המדרכות חלקו לו כבוד אחרון וניחמו את בני משפחת שמאקה האבלים.
לאור הסגר שהוטל על תושבי המדינה ובעקבות מותם של שלושת בני המשפחה שהתגוררו כולם במושב, נכנסו אנשי אחיסמך לעוצר של ממש, במסגרתו התבקשו על ידי הוועד המקומי, שלא לצאת מבתיהם ולא להיפגש איש עם רעהו.
ההנחייה הנוקשה הועברה לתושבים כבר לפני כשבוע, בעקבות מותם של האב ואחד מבניו והיא הוחרפה הבוקר לאחר מות הבן הנוסף.
המקרה הטרגי הביא את וועד המושב להודיע, כבר לפני מספר ימים, כי בעקבות התחלואה החמורה בשטח היישוב בתי הכנסת הפועלים בו בשגרה ייסגרו מראש השנה ועד אחרי חג סוכות.
"אנחנו חרדים ממש למה שקורה פה והמקרה של משפחת שמאקה מזעזע, אין מילים כדי לתאר את עוצמת ההלם שלנו", אומרת תושבת אחיסמך.
"משפחה שתוך שבועיים איבדה אבא ושני בנים צעירים יחסית זה דבר נורא. נקווה שהמגיפה האיומה הזו תיעלם ושאנשים יקחו את עצמם בידיים, יגלו אחריות ויישמרו".