בעקבות חשד להימצאות כתם שמן מול חופי ישראל, המשרד להגנת הסביבה פתח חדר מצב בחיפה. על פי הערכת הגורמים המקצועיים, קיים חשש לזיהום בהיקף אזורי או לאומי.
2 צפייה בגלריה
ספית "בת גלים" בדרך לדיגום הכתם
ספית "בת גלים" בדרך לדיגום הכתם
אוניית "בת גלים" בדרך לדיגום הכתם
(צילום: המשרד להגנת הסביבה)
קראו גם:
המקרה התגלה בעקבות הודעה שקיבל המשרד להגנת הסביבה ממערכת הניטור הלווייני EMSA האירופית על חשד לכתם שמן כ-35 מייל ימי מערבית לאשדוד, והוצאו טיסות סיור של המשרד להגנת הסביבה ושל מערכת הביטחון. התגלו כתמים חשודים, במרחק של כ-20 עד 40 קילומטר מערבית לחופי ישראל, מאזור ראשון לציון עד נתניה, שייבדקו היום מקרוב.
אתמול (שלישי) התקיימו הערכות מצב בהובלת המשרד להגנת הסביבה עם כוחות הביטחון, וכן הערכת מצב רחבה בראשות השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, ומנכ"לית המשרד גלית כהן וגורמי המקצוע. כרגע מספר כל שיט פרטיים בניהול המשרד ערוכים להתחיל לבצע חסימה ושאיבה במידת האפשר.
2 צפייה בגלריה
מעמיסים ציוד ל"בת גלים"
מעמיסים ציוד ל"בת גלים"
מעמיסים ציוד ל"בת גלים"
(צילום: המשרד להגנת הסביבה)
הבוקר אוניית "בת גלים", המשותפת למשרד להגנת הסביבה ולחקר ימים ואגמים, נערכת ליציאה לים עם צוות המשרד. במשרד להגנת הסביבה מסבירים כי אם יתגלה כי מדובר בכתם המשתרע על פני קילומטרים רבים, היכולת לטפל בו בים תהיה מוגבלת למדי. בכל מקרה, עשויות להתרחש בחוף נחיתות, וכלל הגורמים יונחו היום על ידי המשרד להגנת הסביבה להפעיל את תוכניות החירום הלאומיות כדי להיערך. בשל זה אין חשש מפגיעה באספקת המים.
חדר המצב של עיריית ראשון לציון התכנס היום לישיבה מול המשרד להגנת הסביבה על מנת לבחון דרכי פעולה. "במהלך הישיבה הובהר כי נראה שהאירוע מתרכז בצפון הארץ ולא נודד לחופי ראשון לציון", נמסר מהעירייה. "למרות זאת אגף החופים הונחה להיערך, תיגבר כוחות ולגייס מתנדבים לניקוי החופים".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון