תביעה של מיליונים. אישה בשנות השישים לחייה טוענת כי במשך שנים ביקשה מרופאיה לעבור בדיקת קולונוסקופיה, אך סורבה. לבסוף התגלה שהיא סובלת מסרטן המעי הגס, במצב מתקדם.
2 צפייה בגלריה
הרופאים לא אבחנו
הרופאים לא אבחנו
הרופאים לא אבחנו
(צילום המחשה: canva)

בכתב התביעה שהוגשה נגד הכללית ובית החולים, טוענת האישה בת 60 להזנחה בטיפול בה, למרות תלונותיה על כאבים ודימומים. היא דורש פיצויים בגין רשלנות רפואית.
התביעה הוגשה על ידי עורכי הדין רן שפירא ואריאל גולד, שם נטען כי האישה נשאית הפטיטיס B הסובלת מיתר לחץ דם, אמורה הייתה לבצע מעקב רפואי רצוף, הן בשל גילה והן עקב מות אביה מסרטן המעי הגס.
בשנת 2018, עברה האישה בדיקת קולונוסקופיה בבית חולים של הקופה שדווחה כתקינה, אך על פי התביעה, לא כללה את כל מרכיבי הבדיקה הרצויים, לא נערך סביבה רישום רפואי מסודר, ולא נשמר ממנה כל תיעוד מצולם לצורך מעקב בעתיד. במקביל ביצעה התובעת בדיקה שהעלתה כי סבלה באותה עת מדלקת בקיבה, אך לא נמסר מה הייתה הסיבה לבדיקה זו.

קראו גם:

שנה מאוחר יותר, התלוננה האישה על צרבות בפני רופא המשפחה, אך לא ניתן לה כל טיפול. בינואר 2020 החלה האישה לסבול מיציאות דמיות, עייפות וכאבי גב, ובעקבותיהם פנתה לרופא המשפחה וביקשה הפניה לבדיקת קולונוסקופיה חוזרת. הרופא, כך על פי התביעה, סירב להפנותה לבדיקה ואף טען כי אין בכך צורך.
לדברי עו"ד שפירא, עוד באותו החודש פנתה האישה למיון ונקבע כי היא סובלת מטחורים. לדברי עו"ד שפירא, התיעוד הרפואי של בדיקה זו חסר, ולא נרשמו ממצאים שעלו בה.

2 צפייה בגלריה
שני הבעלים נפטרו
שני הבעלים נפטרו
האבחון הגיע מאוחר מדי
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

שבוע לאחר מכן, פנתה האישה לבדיקת פרוקטולוג ב'כללית', ששלח אותה לניתוח לקשירת טחורים, שגם לגביו, כך נטען, לא נמצא כל רישום רפואי.
בתביעה נטען כי לאחר הניתוח נאמר לה להגיע למעקב בעוד חמישה חודשים, שהיו זמן יקר במונחים של מחלת הסרטן.
"רק בחודש ספטמבר 2020 עברה התובעת בדיקת קולונוסקופיה, נלקחה ממנה ביופסיה, ונמצא כי היא סובלת מסרטן מסוג קרציומה.
אל כתב התביעה צורפה חוות דעת רפואית של פרופ' רויטל קריב, , שקבעה כי התנהלות צוות רופאי בית החולים וקופ"ח כללית הייתה רשלנית וגרמה באופן ישיר לנזקיה הקשים של האישה.
פרופ' קריב קובעת עוד, כי הגוש שאותר לבסוף בגוף האישה, הוא, בסבירות גבוהה, מקור הדימום שממנו סבלה לאורך כשנתיים. כן נטען כי רשלנות הרופאים היא זו שהביאה לאיחור משמעותי באבחון המחלה. בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב דורשת התובעת פיצוי בסך 2.5 מיליון שקלים.
טרם הוגש כתב הגנה.