הקורונה הכתה בבני כל הגילאים, אבל מי שספג את המכה הרצינית ביותר הם בני הגיל השלישי.
אלה שילמו ביתר שאת את מחיר הבדידות והירידה הקוגנטיבית, הפיזית והמנטלית, לצד דכאון קליני ובעיות נוספות שהביאה והעצימה המגיפה.
2 צפייה בגלריה
מציאות מדומה באחוזת ראשונים
מציאות מדומה באחוזת ראשונים
מציאות מדומה באחוזת ראשונים
(צילום: ארתור ארונוב)
הנהלת "אחוזת ראשונים" בראשון לציון החליטה לאמץ את עולם החדשנות בתחום הגיימינג והמציאות המדומה, כחלק מהפתרונות העשויים לחזק מוטוריקה, לחדד את הערנות ולדרבן את המימד החברתי.
"אם עד היום עולם הגיימינג והמציאות המדומה היו מזוהים עם הדור הצעיר, הרי שהקורונה יצרה תהליך של התאמה לעולמות ולצרכים של בני הגיל השלישי", אומר עודד מור, מנכ"ל האחוזה. "אם ניתן לחולל שינוי ולשפר מיומנויות חשובות באמצעות טכנולוגיות, למה שלא נאמץ אותן?".
2 צפייה בגלריה
מציאות מדומה באחוזת ראשונים
מציאות מדומה באחוזת ראשונים
מציאות מדומה באחוזת ראשונים
(צילום: EYECLICK)
בעקבות כך, חתמה "אחוזת ראשונים" הסכמים עם חברת הטכנולוגיה הישראלית אייקליק על רכישת מערכת "אובי" (Obie), משחקים אינטרקטיבים המועברים באמצעות מקרן ובמגע וירטואלי.
הסכם נוסף נחתם עם חברת vr2go, המתמחה ביצירת חווית משתמש דרך תוכן מותאם אישי ובטכנולוגיה של מציאות מדומה עם פרויקט המיועד לבני הגיל השלישי VR Better Life.
החברות הללו פנו עד היום רק לקהל הצעיר, אבל הקורונה יצרה הזדמנות לפתח שירותים ומוצרים המותאמים גם לצרכי בני הגיל השלישי.
המשחקים האינטראקטיבים מוקרנים על משטח שולחן, קיר או רצפה בהתאם לבחירה. הדיירים "נוגעים" (וירטואלית) באלמנטים, בדמויות ובעצמים המוקרנים באמצעות חיישני תנועה כך הם נעים במרחב, מזיזים ידיים, רגליים וגוף תוך שמירה על מרחק (אין מגע פיזי), מתחרים זה עם זה ונהנים מחוויה חברתית המשלבת מגוון חושים לרבות תנועה וצליל.
דייר שמרכיב את משקפי התלת מימד בוחר את היעד שהיה רוצה לבקר בו (ברחוב הראשי של פריז או ביער קסום בסלובניה) באמצעות המשקפיים חש שהוא שם.
"הקורונה האיצה את תהליך הפיתוח של מוצרים לבני הגיל השלישי", אומרת ד"ר מיכל הרץ, מומחית בדמנציה ומנהלת מוצר לגיל השלישי בחברת אייקליק. "הטכנולוגיה שלנו מאפשרת לעקוב באופן אישי אחר התקדמות של כל משתמש ובהתאם להתאים לו את הדרגה וקושי המשחק.
הטכנולוגיה הצליחה גם לצמצם את פער הדורות עד כדי כך, שיש סיכוי טוב שאחרי הקורונה הסבים והסבתות ימצאו מכנה משותף גם במשחקים אינטראקטיביים משותפים עם הנכדים והנכדות".