המרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא לקח חלק בפרויקט שנלחם בתמותה הגבוהה של נשים קמבודיות אחרי הלידה. שם הפרויקט "2 JUMBO JETS" ניתן לו כיוון שבכל שנה נפטרות נשים אפריקאיות אחרי הלידה במספר שיכול למלא שני מטוסי ג'מבו.
2 צפייה בגלריה
יצאו להציל חיים של יולדות
יצאו להציל חיים של יולדות
יצאו להציל חיים של יולדות
(צילום המחשה: canva)

צוות רפואי מהמרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא יצא לקמבודיה במסגרת מיזם לקדם את רפואת הנשים בארץ הנידחת. הצוות המורכב מד"ר לי שגב המשמשת כרופאה בכירה בחדר הלידה, ד"ר היא-לי צור רופאה בכירה במחלקת הריון בסיכון וד"ר טל רפאלי, רופאה בכירה במחלקת נשים.

קראו גם:

שלושתן השתתפו ביוזמה החברתית הבינלאומית שמובילה עמותת worldwide Healing Hands המקדמת רפואה טובה יותר עבור נשים באפריקה ובאסיה, את הקבוצה הישראלית מוביל פרופ' עופר ארז מהמרכז הרפואי סורוקה.
היוזמה נקראת 2 JUMBO JETS בשל העובדה שבמטוס ג'מבו יש 830 מושבים והכמות שיש ב-2 מטוסי ג'מבו זהה לתמותת נשים מסיבוכים לאחר לידה במדינות אפריקה. כאשר הסיבה העיקרית למותן של כ-30 אחוז הנשים במדינות אלו היא דימום מאסיבי לאחר הלידה.

2 צפייה בגלריה
ד"ר שגב ומנהלת בית החולים הקמבודי
ד"ר שגב ומנהלת בית החולים הקמבודי
ד"ר שגב ומנהלת בית החולים הקמבודי
(צילום: באדיבות בית החולים)

תפקידן של הרופאות במשלחת היתה ללמד את הרופאים והרופאות הצעירים, המתמחים והמיילדות בבית החולים הציבורי המרכזי בעיר הבירה פנום פן בקמבודיה, על זיהוי וניהול נכון של דימום לאחר לידה ובכך ולסייע להפחתה משמעותית בתמותת הנשים במדינה.
"המסע היה מועיל וגם מרגש", סיפרה ד"ר שגב, "שמחתי להיות חלק מהמשלחת הישראלית לקמבודיה ולייצג את המרכז הרפואי שמיר. בקמבודיה פגשתי צוותי רפואה נפלאים שעובדים ללא לאות לקדם את רפואת הנשים במדינתם והם באו כדי ללמוד על הדרכים לקידום הבטיחות בלידה. כל זה נעשה לטובת קידום רפואת הנשים בקמבודיה ואנחנו שמחים לקחת חלק ביוזמה".
פורסם לראשונה: 08:39, 01.03.24