אם נרצה להתחדש בפריט ריהוט לביתנו בוודאי נעשה זאת מתוך הכרח מסוים. כלומר, בין אם קיים לנו מחסור במוצר הספציפי, בין אם נשבר או הפך לחסר שימוש או במידה ויהיה הוא חלק מהדרישות העיצוביות שלנו עבור הבית או אם סתם בא לנו להתחדש ברהיטים מעוצבים ומדליקים. כאשר נחפש רהיטים, לפעולות המקדימות אותן נקיים תהיה השפעה מכרעת על העתיד להתבטא בעזרת פריט זה. למשל, סלון אשר מראש לא יתאים למטרות הנראות אותן הצבנו בוודאי לא תהיה כזו גם בעתיד הרחוק. יחד עם זאת רכישתן של רהיטים תהיה מותנה בבחינה מדודת את רזי המפרט המרכיב אותן. ככל שנעמיק את המשימות לבדיקת פריט הריהוט כך ייטב עמנו.
1 צפייה בגלריה
פינות אוכל
פינות אוכל
פינות אוכל
(צילום: אלעד בן משה)

מהי הדרך הנכונה לבחירת פינת אוכל?

הדבר הראשון שאמור להוביל אותנו בעת איתור פינות אוכל יהיה ההבנה והפנמת המטרות העיצוביות והתפקדויות שלנו. כלומר, באם קיים לנו קו עיצובי ברור במטבח או באזור עבורו נרכוש פינת אוכל, נצטרך להתאים את השולחן והכיסאות של הנ"ל לתצורה המסוימת. בחלק מהמקרים יהיה קשה לנו לאתר את קטגוריות הנראות הרווחת ולשים את האצבע על הפריטים הספציפיים.
כאן באה לידי ביטוי היכולת של אנשי המקצוע מעולם זה, אשר יוכלו להוביל אותנו לבחירה נבונה של פינת האוכל הספציפית. כלומר, באם נקבע לנו סטנדרט מסוים נוכל לכוון עצמנו למוצר הרלוונטי והנכון.
באותה נשימה, חשוב יהיה לבצע השוואות מחירים וסקרי שוק בין החברות והעסקים שמשווקים רהיטים על פי דרישה. לרוב נמצא די מהר הבדלים בין המחירים הקיימים בין חברה אחת לשנייה. ככל שנעמיק את הבדיקות גם בנושא זה הרי כי נהנה גם משולחן וכיסאות ברמה הנדרשת וכמובן גם כזו עליה שילמנו מחיר סביר והוגן.
חשוב לציין כי גם קבלת המלצות מפי אנשים עליהם אנו סומכים בטרם רכשנו את הפריט המדובר, תהיה דרך אפקטיבית לסנן חברות אשר תצענה פינות אוכל פחות חיוניות עבורנו. ככל שנמצא יותר אנשים הממליצים או הפוסלים חברה או פריט מסוים, כך תגבר יכולת ההחלטה שלנו בצורה משמעותית. כיום אף ישנם אתרי אינטרנט המבצעים בדיוק את אותו הדבר. קריאת מדגם מייצג של לקוחות אשר חוו שירות זה או אחר תעיד יותר מכל על איכותם של רהיטים אותם נרצה לביתנו.
לסיכומו של דבר, אל לנו להתעצל ולחשוב כי כל מה שנחוץ בעת רכישת מוצר זה יהיה לבחור את הצבע והתצורה המתאימים, לבדוק את התאמות הגדלים ביחס למקום וזה הכול. ישנם עוד מאפיינים רבים לבדוק כאשר נרצה שולחן וכיסאות חדשים. אם לא נשכח זאת נזכה בפינת אוכל יפה, מעוצבת ומתפקדת לאורך זמן.

מדוע פינות אוכל מוצעות לרכישה במחירים כה משתנים ?

נכון להיום ניתן למצוא חברות רבות אשר עוסקות בייצור ומכירת רהיטים. ישנן חברות המתמקדות בקו מוצרים ייעודי ושמות עצמן תחת מטרייה קטגורית מאוד ברורה. לעומתן ישנם עסקים המתפרשים על פני כמה קטגוריות עיצוביות להתאמת פינת האוכל למגוון רחב של מטבחים וכדומה. עובדה זו בלבד די בה כדי להראות שהבחירה שלנו יכולה להיות ארוכה משחשבנו.
בהתבסס על כך, אותן חברות מציעות את קו המוצרים שלהן במחירים שונים ועל פי כמה מאפיינים. למשל, ככל שחומרי הגלם של אותה פינת אוכל יהיו עשירים ויקרים יותר, כך הדבר יתגלגל חזרה אל לקוח הקצה (קרי, אנחנו). הכוונה היא כי חומרי גלם שונים מייקרים את העלות ברכישת פריט נהדר זה.
דוגמה נוספת תהיה קו המחשבה והביצוע בדבר גימור השולחן והכיסאות. ככל שתושקע מחשבה וזמן עבודה על מוצר בודד כך עלותו תשתנה באופן ישיר.
קל לנו לחשוב כי עלינו לקבל את העובדות הנ"ל כפי שהן. אולם בפועל אין כך הדבר. תמיד ניתן לחפש ואף למצוא פינות אוכל בלתי מפשרות באיכותן ובמרת העבודה, אך יחד עם זאת כאלו הנמכרות במחירים סבירים לגמרי. כיום אף נוכל למצוא אחריהם דרך אתרי האינטרנט השונים המציגים המלצות של גולשים (לקוחות) אשר רכשו את הרהיטים עליהם שמנו עין, במחירים משתלמים מאוד. מובן כי ההחלטה הסופית צריכה להתקיים רק לאחר שילוב בדיקות העיצוב הפונקציונאליות וכד'. ישנן אף בדיקות נוספות בטרם רכשנו רהיטים והן תתייחסנה לטיב ורמת השירות וכדומה ועליהן אל לנו להקל ראש כלל וכלל.