אולג ברטוב הגשים חלום כשפתח השבוע את בית הקפה "קפאין" במרכז רחוב יוספטל בבת ים. למעשה, ברטוב כבר הקים מקום אחר לפני כשנה, אולם אירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל טרפו מבחינתו את הקלפים.
5 צפייה בגלריה
בית הקפה "קפאין" בבת ים. אולג ברטוב במילואים
בית הקפה "קפאין" בבת ים. אולג ברטוב במילואים
אולג ברטוב במילואים ובבית הקפה החדש בבת ים
(צילום: פרטי)

"בקרוב שוב אחזור"


ברטוב (36, נשוי פלוס 1), בת ימי אסלי, מתגורר בסמוך לגן דניאל (רחוב הנדל). בנוסף לבית הקפה, הוא מפעיל את אחד הברים המרכזיים ביותר בבת ים - "ברטוב" - שמושך אליו אוהדי ומומחי בירה מכל הארץ, ולא רק בזכות המחירים השפויים אלא גם ובעיקר בשל מגוון הבירות הגדולות שבתפריט.

קראו גם:

"התחלתי כשוטף כלים באל גאוצ'ו בבת ים", מספר ברטוב ל'מיינט בת ים', "ואז התגייסתי ושירתי בגולני. מאז שהשתחררתי ראיתי את עצמי בתחום המסעדנות וחיי הלילה, וכבר הספקתי לנהל בתי קפה, מסעדות בר באלנבי ועוד. בשנת 2017 פתחתי את העסק הראשון שלי בפתח-תקוה, בשנת 2018 עוד מקום עם זכיינות בחולון".
אבל אז הגיע חודש אוקטובר 2023. "ב-1 באוקטובר פתחתי מקום חמוד וקטן ברחוב הראשי של יפו. הכל התחיל יפה, אבל שבוע אחרי זה התרחש הטבח של השבעה באוקטובר. מיד גויסתי לעזה ל-99 יום, והעסק רק התחיל להתגלגל וצלע בקושי. אין תיירים, גם לא ישראלים, אכלתי קש".

5 צפייה בגלריה
אולג ברטוב
אולג ברטוב
אולג ברטוב". בפאב "ברטוב"
(צילום: פרטי)

אולג גם תכנן לפתוח בית קפה בבת ים - וזה כל מה שחלם עליו במהלך שלושה חודשי לחימה. כחודש לאחר שיצא מעזה, הוא התחיל לתכנן את הקמת הקפה, אבל הוא שוב גויס ל-40 יום והפעם לרמאללה. "כן, לא הייתה לי הרבה מנוחה", הוא משחזר, "ורק עכשיו הצלחתי להשתחרר מהמילואים. ניצלתי את הזמן האחרון כדי לפתוח את בית קפה בעיר. אשתי עוזרת לי כאן, כי אני יודע שאני שוב יגוייס כבר בחודש אוגוסט הקרוב, ואני אפילו עוד לא יודע היכן נוצב".

"לא פוחד מהתחלות"


"קפאין" הוא מקום קטן ואינטימי, כ-25 מקומות ישיבה בלבד, אבל ממוקם ממש מול תחנת הרכבת בבלפור. "זה מאפשר לאנשים שנוסעים לעבודה, סטודנטים ועוד לקחת קפה על הדרך. בינתיים אנחנו מסיימים להכין את התפריט של ארוחת בוקר - ומן הסתם גם יותר אנשים יבואו לשבת לאכול במקום".

5 צפייה בגלריה
בית הקפה "קפאין" בבת ים
בית הקפה "קפאין" בבת ים
בית הקפה "קפאין" בבת ים. מחירים שפויים
(צילום: פרטי)

מה בתפריט ואיך המחירים?


מלבד קפה איכותי, ברטוב דואג שמחירי המנות והאוכל המוגש בצד יהיו שפויים, בסביבות 15-25 שקל בלבד. כך למשל, אפשר למצוא שלל כריכים, כמו גבינה צהובה (20 שקל), סלמון (25 שקל), סלט טונה (20 שקל) וסלט ביצים (20 שקל). חשקתם בטוסט גבינה (בסיס לחמניה, גבינת שמנת, גבינה צהובה ושתי תוספות)? זה יעלה לכם 30 שקל בלבד.
אולי בכלל רציתם בלינצ'ס? תוכלו למצוא כזה ב-15 שקל. ומה מבחינת המשקאות? הפוך גדול יעלה לכם 15 שקל, הפוך קטן 12 שקל, אספרסו 10 שקל, כוס תה 10 שקל, קולה או זירו – 12 שקל ועוד.


5 צפייה בגלריה
בית הקפה "קפאין" בבת ים
בית הקפה "קפאין" בבת ים
בית הקפה "קפאין" בבת ים
(צילום: פרטי)

למה שינית כיוון מחיי לילה לפתוח בית קפה בשעות היום?
"יש לי כמה עסקים בתחום המזון והמשקאות, וגיליתי עם הזמן שאני אוהב לשרת אנשים, לארח. פה מנסים לא רק לארח את אנשי הלילה, אלא את אנשי היום. אני בהחלט לא פוחד מהתחלות חדשות".
המחירים שלך נמוכים, אבל גם כלכליים לעסק?
"מצד אחד אנחנו בתקופת הרצה, ומצד שני אני יודע למכור בזול, כי אני עובד על מאסות. בדיוק כמו שאנחנו עושים עם בירות בבר ברטוב, זה כנראה אחת הסיבות שזה הולך יפה שם".

5 צפייה בגלריה
אולג ברטוב עם חבריו ליחידה (חפשו אותו מצד שמאל)
אולג ברטוב עם חבריו ליחידה (חפשו אותו מצד שמאל)
אולג ברטוב עם חבריו ליחידה. חפשו אותו מצד שמאל
(צילום: פרטי)

לפני שאולג חוזר שוב למילואים, הוא מבקש מתושבי בת ים והסביבה: "לבוא לטעום את מגוון הסוגים שלנו של קפה, ולהתרשם מאווירת יצירתיות ויוצרת. יש לנו Wi-Fi חינם, שולחנות נוחים ושקעי חשמל לחיבור למחשב הנייד. אז אם יש לכם עבודה או רק רוצים לנוח מאחורי המחשב, אז 'קפאין' הוא המקום המושלם עבורכם".
קפה קפאין, יוספטל 29 בת ים. שעות פתיחה: א'-שבת 07:00-18:00