משרד הכלכלה הורה בשבועות האחרונים לרשתות המזון להיערך למלחמה - כאשר הרשתות נדרשו להגדיל מלאי מזון יבש, להגדיר "סניפי ברזל" שיהיו פתוחים בכל מצב ולהכין ערכות מזון לאזרחים שיספיקו ל-72 שעות ויחולקו בעת הצורך ע"י פיקוד העורף. מה עושים אם תהיה פגיעה במערך המים? כך נערכת רשות המים "מניב" ראשון לציון.
3 צפייה בגלריה
מאגרי מים לקראת מלחמה בצפון
מאגרי מים לקראת מלחמה בצפון
מאגרי מים לקראת מלחמה בצפון
(צילום המחשה: canva)

קידוחי מים עצמאיים, הרחבת מאגרי המים ותחנות חלוקה: רשות המים "מניב" ראשון לציון לא מחכה לשעת חירום ונערכת מראש לספק מים לעיר גם במקרה של התקפה על תשתיות חיוניות.

קראו גם:

רשות המים ערכה לאחרונה ביקורת בחברת המים והביוב העירונית, מניב ראשון לציון, לבחינת כשירות למצבי חירום שונים ולאפשרות של הסלמה רב זירתית במסגרת מלחמת "חרבות ברזל". החברה זכתה בציונים גבוהים בכל המדדים וצוות הביקורת, בהובלתו של מנהל מחוז מרכז ברשות המים, אריאל חג'בי, קיבל סקירה מקיפה ממנהל החירום והביטחון במניב, שמעון מורד, שהציג את מוכנות התאגיד ואת היערכותו לתרחישי חירום שונים, בדגש על שיתוף פעולה עם גורמי העירייה הרלוונטיים.
הצוות סייר במתקני החברה ובחן מקרוב את ציוד החירום. הביקורת בחנה גם את עבודת צוותי ההנדסה והתפעול במניב בשגרה ובחירום והביעה את הערכתה. כמו כן, בביקור הוצגה יכולתה של העיר ראשון לציון באספקת מים חלופית לשעת חירום, בין היתר על ידי קידוחים של בארות המים שבאמצעותם מסופקים מים לתושבי העיר באופן שוטף.

3 צפייה בגלריה
הביקורת בתאגיד המים של ראשון לציון
הביקורת בתאגיד המים של ראשון לציון
הביקורת בתאגיד המים של ראשון לציון
(צילום: תאגיד המים מניב)

"אנו מייחלים שלא נזדקק לכך, אולם באותה נשימה ערוכים לתרחישי חירום העלולים לאיים על תפקוד משק המים העירוני", אמרה מנכ"לית חברת "מניב", סאלי לוי והוסיפה: "התיאום עם העירייה, הקשר עם הגורמים המקצועיים ברשות המים והמסירות הרבה של עובדות ועובדי מניב תורמים רבות ליכולת לתת מענה בעת חירום ולציון הגבוה לו זכינו בביקורת".

איך מתכוננים בראשון לציון לספק מים בשעת חירום?


בשונה מערים אחרות, מספקת 'מניב' מים לתושבי העיר גם מהפקה עצמית, זאת באמצעות לא פחות מ-14 קידוחים פעילים. במקביל, ממשיכה מניב ומקדמת פיתוח מקורות מים עצמאיים באמצעות קידוחים חדשים, תחנות לשאיבת מים והרחבת מאגרי המים, פעולות התורמות לאמינות אספקת המים ומתן השירות המיטבי לתושבים, גם בעת חירום.
המשמעות היא שראשון לציון תוכל לספק לעצמה מים גם במקרה של מתקפה על תשתיות חיוניות.
לאור המצב והחשש מהסלמה בצפון, ערוכה 'מניב' להפעלת תחנות לחלוקת מים עבור תושבי העיר במקומות נגישים לציבור. כאשר במידת הצורך מיקום התחנות יפורסם באתר החברה, באתר העירייה, בקבוצות הוואטס אפ השכונתיות ובאמצעי התקשורת בעיר.
יודגש כי בהתאם להנחיות רשות המים, המים המחולקים בתחנות מיועדים לשתייה ובישול בלבד ויש להשתמש בהם בתבונה ולהקפיד על כללי חיסכון ומחזור.

3 צפייה בגלריה
תובע עשרות אלפי שקלים
תובע עשרות אלפי שקלים
תחנות חלוקת מים יופעלו בראשון לציון
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

מה חשוב שיהיה לכם בבית?


מלאי מים של 12 ליטר לנפש לתקופה של שלושה ימים.
מגבונים לחים, ג'ל חיטוי ומגבות נייר - לשמירה על היגיינת הגוף בהיעדר מים.
כלים חד פעמיים.
שקיות המיועדות לאיסוף צרכים בצורה הגיינית.